افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024

جلسه شورای شهر بم با حضور تعدادی از اعضای ادوار گذشته شورا برگزار شد

  • کد خبر : 3041
  • 24 مهر 1397 - 17:10
جلسه شورای شهر بم با حضور تعدادی از اعضای ادوار گذشته شورا برگزار شد

طلوع ارگ – ناهید ذاکری‌نیا: عصر دوشنبه ۲۳ مهرماه نشست دیگری از شورای شهر بم با حضور اعضای شورا و اعضای شورای قبل در ادوار گذشته و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد. این نشست با تلاوت قرآن توسط محمد کامران زاده از اعضای قبلی شورای شهر شروع شد و در ادامه عزیز آبادی ضمن تشکر […]

طلوع ارگ – ناهید ذاکری‌نیا: عصر دوشنبه ۲۳ مهرماه نشست دیگری از شورای شهر بم با حضور اعضای شورا و اعضای شورای قبل در ادوار گذشته و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.

این نشست با تلاوت قرآن توسط محمد کامران زاده از اعضای قبلی شورای شهر شروع شد و در ادامه عزیز آبادی ضمن تشکر از قبول دعوت مدعوین خطاب به آنها گفت: از آنجا که شما در متن شورا و شهرداری بوده‌اید و تجربیاتی شامل آزمون و خطا داشته‌اید که امروز تجربه نام دارد و ما این نشست را با هدف انتقال تجربیات گرانبهای شما به شورای شهر فعلی برگزار کردیم. شما هزاران راه را رفته اید و هزاران راه در اختیار نسل جدید هست. شورای شهر امروز ثمره کار شماست و امروز هدف تک تک اعضای شورا این است که کاری برای شهر انجام گیرد امیدواریم با تجربیات شما بتوانیم مسائل مردم و شهر را مرتفع کنیم.

در این نشست دکتر عباس اسماعیلی رئیس شورای اسلامی شهر بم در دوره اول تا سوم گفت: ارزش افراد به خدمتی است که انجام داده‌اند و یا انجام خواهند داد. از آنجا که مسئولیتها در شورا زیاد است و در معرض دید قرار دارد باید به گونه ای عمل شود که شبه‌ای مبنی بر ابهام و اختلاف ایجاد نشود و بدانیم که تنها کسانی که باید مد نظر گرفته شوند، مردم هستند و خدمت به مردم گرایش چپ و راست نمی‌شناسد. در زمان زلزله هیچ کس بر خلاف شورا کاری انجام نمی‌داد چون ما با هم همدل بودیم و یک هدف داشتیم آن هم خدمت به مردم بود.

وی ادامه داد: مردم اگر توان شما را بدانند به شما کمک می‌کنند. اسماعیلی افزود: شهرداری راه‌های مختلف و مشروعی برای کسب درآمد دارد و اکنون که در کشور بحران وجود دارد، می‌توان از راه‌های درست درآمد شهرداری را افزایش داد.

علی طاهریان رئیس دوره چهارم و مشاور عالی فعلی شورا و شهرداری هم در این نشست گفت:  برای سلامت جامعه به یک همفکری جمعی در شهرمان نیازمندیم و این امر از شورا و شهرداری به تنهایی بر نخواهد آمد. همه باید با هم باشیم. امروز که جنگ اقتصادی است باید از تمام ظرفیت های شهرمان استفاده کنیم. من پیشنهاد می‌کنم که یک پارک با عنوان پارک ملل در ورودی شهر احداث گردد و نمادی از اسامی کشورها،  فعالیت‌ها و خدماتی که در زمان زلزله به بم انجام داده‌اند در آن جمع آوری شود تا کسانی که از سایر کشورها و حتی شهرهای دیگر وارد شهر می‌شوند ببینند و این باعث دلگرمی هم می‌شود. در بم همه نعمت‌ها وجود دارد ولی یک نعمت با نام «تعامل» وجود ندارد. باید صحبتهای حاشیه‌ای را کنار گذاشت و همه با هم برای بالندگی و رشد شهر همکاری کنیم.

یوسف امینی عضو شورای اسلامی دوره‌های قبل هم ضمن تشکر از سرمایه‌گذاران ارگ جدید گفت: با اینکه مردم منطقه ما بیشترین آسیب از لحاظ آلودگی هوا و فضا را تحمل می‌کنند، منفعتی هم نصیبشان نشده است. وی افزود عوارض جاده‌ای و ارزش افزوده کارخانجات ارگ جدید باید به مردم منطقه پرداخت شود. باید این مسئله را از طریق استانداری پیگیری کرد و با وحدت و تعامل بم را از حالت رکود درآوریم.

احمد مشکی عضو دیگر شورای اسلامی ادوار قبل هم با اشاره به اینکه مردم هدف اصلی شورای شهر هستند گفت: مردم ما با همه کاستی‌هایی که وجود دارد همیشه در صحنه حضور دارند پس مستحق کوتاهی نیستند و ما هم در قبال مردم مسئول، متعهد و موظفیم؛ پس این در کنار هم بودن اعضای شورا فعلی فرصتی است که باید آن را برای خدمت به مردم و شهروندان و شهر غنیمت شمرد. کارها را به صورت کارشناسی و تشکیل کارگروه انجام دهید.

رضا پنجعلی‌زاده عضو دو دوره شورای شهر ادوار گذشته هم از فعال بودن و روشنفکر بودن اعضای فعلی شورا سخن گفت و به بحث اطلس سنتر پرداخت و پرسید آیا از اطلس سنتر درآمدی نصیب شهرداری می شود یا خیر؟

مظفر بنی‌اسدی هم به پیشرفت کارها در سایه همدلی و همفکری اعضای شورا اشاره کرد و گفت: مردم ولی نعمت ما هستند با توجه به اینکه کشور از لحاظ اقتصادی در بحران قرار دارد باید تا جایی که می توانیم به فکر رفاه مردم باشیم. وی ادامه داد با در نظر گرفتن این مطلب که شما منتخب مردم هستید و همه هم دارای تحصیلات عالی هستید باید مرهمی باشید بر زخم های مردم و مشکلات زیادی که دارند.

منصور یوسفی عضو شورای اسلامی دوره چهارم هم گفت: اعضای شورای پنجم بسیار جوان و متخصص هستند باید به گونه‌ای عمل کنند که با گذشت زمان افسوس نخورند.

علی توحیدی عضو شورا در دوره های قبل هم به این مطلب اشاره کرد که شهرداری باید به سمت خلق درآمد برود و پیشنهادی در این زمینه داد که کشتارگاه، استخوان و ضایعات را جمع آوری، بسته بندی و آنها را به حراج بگذارد. همچنین خواستار این شد که شهرداری را باید تا حدودی آزاد گذاشت تا خلاقیت ایجاد کنند و از آن خلاقیت در شورا استفاده کرد.

حاج امینی عضو شورای اسلامی دوره چهارم هم به موضوعات زیر اشاره کرد:

– تلاش شوراهای ادوار گذشته که اگر نبودند بسیاری از موقعیت ها پایمال می‌شد.

– تاثیر اصحاب رسانه برای آگاهی مردم و شفاف سازی

–  تبلیغات در خصوص پتانسیل‌های موجود در بم مثلا برای ارگ قدیم باید تابلوهای راهنمای گردشگری نصب کرد و بعد از ارگ راین در مسیر ما هم برای رساندن توریستها به ارگ تابلوهای راهنما در مسیر نصب کنیم.

– خشکیدگی نخیلات که منظر فرهنگی بم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

– اخطار برای حصارکشی

– رفع مشکلات محلات مختلف با اجرای طرح شهردار محله

محمد کامران زاده عضو دیگر شورا در ادوار قبل به مشکل پل واقع در دهشتر و دو طرف این پل که مسیر ورود ماشین در آن مشخص نیست و حضور مالکین قبلی در املاکی که در تملک شهرداری هست و رسیدگی به این موضوع اشاره کرد و به دست اندازهایی که در اتوبان بم و بروات وجود دارد و استاندارد نیست و علامت گذاری هم نشده است. همچنین به ناتمام ماندن آسفالت ها در اکثر نقاط شهر و کارآمد نبودن حضور برخی از نیروهای تخصصی بدنه شهرداری که فقط ورود و خروج دارند اشاره کرد.

محسن عزیزیان عضو شورای شهر در ادوار گذشته هم به تحصیلات عالیه اعضای شورای فعلی اشاره کرد و افزود: کار اصحاب رسانه شفاف سازی است و باید ریز امور را در اختیار مردم قرار دهند.

آرش ادیب عضو شورای ادوار قبل گفت: برای حفاری‌های صورت گرفته در سطح شهر یک اکیپ را در نظر بگیرند و چند نفر را مسئول این کار قرار دهند تا خیابانها سریعتر سر و سامان بگیرد.

اعظم جوشایی عضو شورای ادوار گذشته هم با اشاره به اینکه بم شهری ۱۵ ساله است گفت: نسبت به مطالبه‌گری شهر بم باید کوشا باشیم. باید مسائل را بیان و پیگیری کرد. شهر بم نیاز به همدلی و اتحاد دارد از روابط می‌توان برای کسب امتیازات استفاده کرد. وی افزود: تقویت جریان رسانه‌ای بسیار مهم است و می تواند جدا از مطالبه‌گری ظرفیت‌های شهر بم را معرفی کرد.

در ادامه اعضای شورای فعلی از حضور مدعوین در این نشست با لوح تقدیر قدردانی کردند و طبق گفته رییس شورای شهر با حضور همه برای اولین بار در کشور کانون پیشکسوتان شورای اسلامی بم با هدف انتقال تجربیات اعضای شورای ادوار گذشته تحت عنوان «اتاق تجربه» در محل شورای اسلامی افتتاح شد.

این اتاق از ساعت ۹ تا ۱۲ در روزهای یکشنبه و سه شنبه در محل شورای اسلامی فعال خواهد بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3041

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.