افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

جلسه شورای اسلامی شهر بم با دستور کار برنامه ریزی در خصوص بزرگداشت ۵ دی روز شنبه ۲ آذر تشکیل شد

  • کد خبر : 4795
  • 02 آذر 1398 - 17:49
جلسه شورای اسلامی شهر بم با دستور کار برنامه ریزی در خصوص بزرگداشت ۵ دی روز شنبه ۲ آذر تشکیل شد

به گزارش طلوع ارگ جلسه شورای اسلامی شهر بم روز شنبه ۲ آذر با حضور ۵ عضو تشکیل شد. در ابتدای جلسه محمد بنی اسدی رئیس شورا شهر گزارشی از جلسه صبح همان روز که در فرمانداری در خصوص هماهنگی بزرگداشت روز ۵ دی (سالگرد زلزله بم) برگزار شده بود، توضیحاتی را ارائه داد. وی […]

به گزارش طلوع ارگ جلسه شورای اسلامی شهر بم روز شنبه ۲ آذر با حضور ۵ عضو تشکیل شد. در ابتدای جلسه محمد بنی اسدی رئیس شورا شهر گزارشی از جلسه صبح همان روز که در فرمانداری در خصوص هماهنگی بزرگداشت روز ۵ دی (سالگرد زلزله بم) برگزار شده بود، توضیحاتی را ارائه داد.
وی گفت: پیشنهاد شده است که NGO هایی که به کمک مردم بم شتافتند دعوت شوند و همچنین پیشنهاد شده از وزیر کشاورزی برای بحث آفت زنجره خرما و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین جناب آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین وزیر راه و شهرسازی دعوت شود تا در این مراسم حضور داشته باشند و باید دید طبق برنامه ریزی های که میشود حضور کدامیک قطعی می‌شود که این کار با پیگیری های آقای نیکزادی‌پناه نماینده مردم و همچنین آقای شهسوارپور فرماندار بم درحال پیگیری است.
در ادامه جلسه در مورد محل و نقشه بوستان ملل، اعضای شورا به گفتگو پرداختند و طبق اعلام قبلی رئیس شورا، اعضای شورا پیشنهادهای های خودر ا در خصوص برنامه های ۵ دی مطرح کردند. بوستان ملل قرار است یادمانی باشد برای قدردانی از کشورهایی که بیشترین کمک را به بم در زمان زلزله کردند.
رئیس شورا شهر در ادامه مطرح کرد: بم به عنوان یک شهر ثبت جهانی مطرح است و ما باید یکی از میادین شهر به عنوان یونسکو نام گذاری کنیم و البته المان مخصوص به این سازمان جهانی را نیز در نقاط مختلف شهر نیز نصب کنیم وی همچنین خواستار برگزاری همایشی در بم بطور مثال در رابطه با استحکام ، یا مثلا برگزاری نمایشگاه عکس و امید را پیشنهاد داد. بنی اسدی همچنین پیشنهاد داد از رییس سازمان بهزیستی کشور نیز دعوت شود. وی افزود: ما دو تفاهم نامه خواهرخواندگی با یزد و همدان داریم که باید از این قضیه هم استفاده کنیم. وی همچنین ادامه داد: ما باید بحث راه اندازی و افتتاح موزه بم را نیز در این مراسم پیگیری کنیم.
منصور عزیزابادی یکی دیگر از اعضای شورا در خواست کرد تا در برنامه ریزی های این مراسم موازی کاری صورت نگیرد. هر ارگان یک برنامه خاصی برای خودش داشته باشد و همه برنامه ریزی ها به عهده شهرداری و شورای شهر نباشد وی همچنین در خواست کرد در روز ۵ دی مهمانان دعوت شوند تا بتوان بازخورد و خروجی خوبی داشته باشد وی در ادامه در خصوص تکمیل پروژه بهشت زهرای بم و همکاری شهرداری و شورای شهر تهران با بم نیز توضیحات و نکاتی را بیان کرد.
عزیز آبادی در ادامه خبر داد: بحث خواهرخواندگی برای اولین بار توسط بم در کشور ایجاد شد، در سفری که شورای شهر همدان به تبریز داشتند بحث مثلث خواهرخواندگی تبریز، بم، همدان مطرح شده که تبریز نیز با حضور بم در این مثلث موافقت کرده است.
همچنین افزود: شورای شهر همدان خواستار جانمایی یک فضا برای المان شهر همدان در بم هستند که با هزینه خودشان این المان را بسازند و همین کار را ما باید در همدان نیز انجام دهیم.
سمانه سام نژاد دیگر عضو شورا نیز به برگزاری مراسمی باشکوه در روز ۵ دی اشاره کرد و افزود ما باید در چند جای شهر نیز المان یونسکو را نصب کنیم. ما می‌توانیم جلساتی را با دکتر ایوبی نماینده یونسکو در ایران نیز در خصوص مراسمات ۵ دی داشته باشیم تا اگر شرایط فراهم بود با ما همکاری کنند.
وی همچنین عنوان کرد: ما نشانه ای از ۵ دی نداریم و تپه یادمان می‌تواند فرصت خوبی باشد و همچنین وی درخواست کرد که مطالبه اصلی شورا و‌ شهرداری آسفالت باشد و از طرح چند موضوع مختلف پرهیز کنیم.
رامین ولندیاری دیگر عضو شورا نیز در ادامه جلسه گفت: یکی از مسائل که به فراموشی سپرده شده آرامگاه ایرج بسطامی است. ما باید مکاتبات خود را با خانواده مرحوم ایرج بسطامی انجام دهیم و هرچه سریعتر مزار ایرج بسطامی را ساماندهی کنیم.
علی طاهریان مشاور شورا نیز مطرح کرد که در سالروز زلزله مدیران نا کارآمد دعوت نشوند و اگر کسی دعوت می شود باید کاری برای مردم انجام دهد ما باید از طرف شورا حتما از وزیر کشاورزی نیز دعوت کنیم و همچنین می شود از آقای جهانگیری نیز دعوت شود چون شروع خدمت ایشان در نرماشیر بوده است.
محمد تقی جهانپور نایب رئیس شورا نیز از طرح ساماندهی مزار بسطامی استقبال کرد و افزود کار بسیار خوب است و در ادامه گفت ما باید بعد از فراخوان تپه یادمان نظرات مردم هم جمع اوری کنیم و جلسه ای در این خصوص برگزار کنیم و‌ فراخوان داده شود و این طرح به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود.
در پایان جلسه عنوان شد که برنامه ریزی روز ۴ و ۵ دی به عهده شهرداری و شورای شهر بم نیز هست. شورا نیز این موضوع را به کمیسیون فرهنگی خود ارجاع داد تا برنامه ریزی های این دو روز را انجام دهد تا در جلسات آینده شورا شهر نیز مطرح شود.در مجموع برنامه های سال گذشته (۱۳۹۷) در سالگرد زلزله بم که در شهرستان بم برگزار شد را می توان خوب ارزیابی کرد اما باید دید همه این پیشنهادات و برنامه‌های مطرح شده از سوی فرماندار و شورای شهر بم و دیگر ادارات و نهادها در روزهای آینده به کجا می‌رسد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4795

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.