افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

جدال لفظی نماینده و امام جمعه جیرفت

  • کد خبر : 3301
  • 19 آذر 1397 - 12:47
جدال لفظی نماینده و امام جمعه جیرفت

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از خبرآنلاین، امام‌جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته گفته بود برخی از نمایندگان با پول اعدامی‌ها به مجلس راه‌یافته‌اند. نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز به این مساله واکنش نشان داد و گفت دادسرای روحانیت باید به این موضوع ورود کند، امام جمعه جیرفت می‌گوید من منظورم […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از خبرآنلاین، امام‌جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته گفته بود برخی از نمایندگان با پول اعدامی‌ها به مجلس راه‌یافته‌اند. نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز به این مساله واکنش نشان داد و گفت دادسرای روحانیت باید به این موضوع ورود کند، امام جمعه جیرفت می‌گوید من منظورم کلی بوده و به فرد خاصی اشاره نکرده‌ام و اگر کسی به خودش گرفته بحث‌اش جداست، کمالی‌پور هم می‌گوید به نمایندگان مجلس توهین شده و امام‌جمعه باید مستندات خود را برای حرف‌هایی که زده ارائه کند هرکس باید پاسخگوی عمل خود باشد.

 روز جمعه حجت‌الاسلام و المسلمین سعادت‌فر امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه خود گفت: «استعمار فرانو که در خطبه گذشته توضیح داده‌ایم به صورت خزنده در حال گسترش است و این مردم شهید دادند تا اینگونه حرف ها در جامعه نهادینه نشود.در این راستا، یک نماینده مجلس چنین می گوید که ما در مجلس به دنبال این هستیم تا مواد مخدر آزاد بشود. چقدر اعتیاد ، چقدر زندانی ، چقدر شهید؛ این را آزادش بکنید. شخصی که با پول شبهه‌ناک و اعدامی‌ها وارد مجلس شده است باید هم این حرف‌ها را بزند.»

پس از این اتفاق یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و درمصاحبه‌ای با خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: «امام‌جمعه جیرفت اسناد مربوط به ورود نمایندگان با پول شبهه‌ناکِ اعدامی‌ها به مجلس را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کند. در غیر این‌صورت لازم است که دادسرای ویژه روحانیت با امام جمعه جیرفت برخورد شدیدی داشته باشد. به عنوان نماینده مردم آن منطقه از ساحت همه امنای خانه ملت، به لحاظ اینکه بیانات امام جمعه جیرفت، خواست مردم شهر ما نبوده، طلب حلالیت می‌کنم و پوزش می‌طلبم.»

امام‌جمعه جیرفت به «خبرآنلاین» گفت: «هیچ اتفاقی نیفتاده است و من و کمالی‌پور هیچ اختلافی با هم نداریم.» سعادت‌فر افزود: «وی نماینده شهرستان است و جایگاه ویژه‌ای دارد که برای ما محترم است و بحثی که من در خطبه‌ها عنوان کردم یک بحث کلی بود که ارتباطی به وی نداشت. ولی من نمی‌دانم چرا برخی افراد دارند بحث را به سمتی می‌برند که عنوان کنند دشمنی وجود دارد.»

وی ادامه داد: «شما می‌توانید صدای ضبط‌شده خطبه‌های من را بشنوید. من گفتم الگوی مجلسی‌ها فرد زاهدی مانند شهید مدرس است و در ادامه جمله‌ای از شهید مدرس را بیان کردم که خلاصه‌ آن این بود: «من چون از کسی نمی‌ترسم و دنبال این نیستم که امکاناتی را به دست بیاورم آزاد هستم و می‌توانم حرفم را بزنم.» و منظورم این بود که اگر در مجلس سفره ناهاری پهن شود که چندرقم غذا و خورشت سرسفره باشد، اگر نماینده زاهد نباشد نمی‌تواند مرگ بر آمریکا بگوید. بحث دیگر که داشتم این بود که برخی از نمایندگان گاهی حرف‌هایی می‌زنند و به دنبال کارهایی هستند که غیر باور است. به‌طور مثال خانم پروانه سلحشوری می‌گوید حجاب باعث شده گردن من درد بگیرد یا یک نماینده گفته بود یعنی چی این همه کشته برای موادمخدر بدهیم و این همه اعدام کنیم پس بیایم موادمخدر را آزاد کنیم و من گفتم کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند این‌ها احتمالا از پول شبهه‌ناک برای ورود به مجلس استفاده کرده‌اند و بر روی کلمه احتمالا تاکید کردم.»

امام‌جمعه جیرفت اضافه کرد: «حالا شما قضاوت کنید اگر کسی دنبال این جور طرح‌هایی باشد از چه مسیری باید وارد شود، بحث من کلی بوده و جناب نماینده دیشب با من تماس گرفتند و من به ایشان توضیح دادم که جایگاه شما محترم است و هیچ بحثی در مورد شما نداشتیم، ولی حالا من نمی‌دانم اگر شما می‌خواهید به خودتان بگیرید بحثش جداست. هرکسی اینطوری است باید نارحت شود و هر کسی این‌طوری نیست دلیل برای ناراحتی ندارد.»

وی در خصوص اینکه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد خواستار ورود دادسرای روحاینت به این مساله شده، گفت: «اگر کسی دنبال طرح شکایتی باشد باید از مجرای قانونی وارد شود نه حرف زدن در رسانه‌ها.»

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس به «خبرآنلاین» گفت: «اصلا ما هیچ دعوایی با امام جمعه نداریم. ایشان یک صحبتی کرده که به همه نماینده‌های مجلس برخورده است ربطی به من ندارد زیرا اسم من برده نشده است.»

یحیی کمالی‌پور اضافه کرد: «ایشان امام‌جمعه است و از یک تریبون مقدس یک حرفی را زده، من وظیفه دارم از اینکه شهرم و مردمم به این‌گونه موضع‌گیری‌ها علیه نماینده‌ها متهم نشوند دفاع کنم.» وی اضافه کرد:«به عنوان نایب‌رییس اول کمیسیون قضایی مجلس اعلام کردم امام‌جمعه محترم اگر واقعا مستنداتی دارد حتما ارائه دهد و هر نماینده‌ای که چنین شبه‌هایی در اطرافش است کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان و رییس مجلس موظف هستند آن نماینده را به مردم معرفی و با وی برخورد قانونی داشته باشند. این حرف‌ها نیست، ما در نظامی قرار داریم که همه باید نسبت به اعمال و رفتارشان پاسخگو باشند.»

وی ادامه داد: «اگر ایشان معرفی کرد نماینده‌ای چنین شائبه‌ای دارد و مدرک محکمه‌پسند ارائه داد، باید با آن نماینده برخورد شود. اگر این حرف‌ها صحت نداشته باشد و ثابت نشود، طبیعی است که باید پاسخگوی اعمال و رفتار خودش باشد.» کمالی‌پور تصریح کرد: «فرقی نمی‌کند هرکسی در هر جایگاه و موقعیتی قرار بگیرد و ادعایی کند باید آن را ثابت کند و دعوایی نیست، یک حرفی ایشان زده و ما هم گفتیم آقا شما که گفتید چنین مساله‌ای است، ثابت کنید تا با آن نماینده برخورد شود.»

وی افزود: اگر ایشان نتواند ثابت کند قطعا مراجع مرتبط باید ورود پیدا کنند و وی هم باید پاسخگو باشد. ما به هیأت رییسه مجلس اعلام می‌کنیم و آنها بر اساس ماده ۲۴آیین‌نامه داخلی مجلس حفظ شأن نماینده مجلس با هیأت رییسه است و آنها باید بررسی کنند و قطعا خودشان اعلام می‌کنند این یک مسأله شخصی نیست که من شکایت کنم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3301

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.