افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

توسعه خدمات سلامت در ریگان /گفت وگو با دکتر علی صدیقی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بم

  • کد خبر : 4180
  • 03 تیر 1398 - 10:59
توسعه خدمات سلامت در ریگان /گفت وگو با دکتر علی صدیقی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بم

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، ساختمان بیمارستان آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی شهرستان ریگان در سال ۹۶ و پس از حدود ده سال از آغاز احداث آن، با تخصیص اعتبارات کافی در وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید و با حمایت و کمک گروه صنایع خودروسازی کرمان تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید. تاکنون معاونت توسعه مدیریت […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، ساختمان بیمارستان آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی شهرستان ریگان در سال ۹۶ و پس از حدود ده سال از آغاز احداث آن، با تخصیص اعتبارات کافی در وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید و با حمایت و کمک گروه صنایع خودروسازی کرمان تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید. تاکنون معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در تلاش مداوم و مستمر برای تجهیز این بیمارستان به امکانات مناسب درمانی و بستری بوده است. به طوری که دکتر علی صدیقی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم در گفت‌وگو با طلوع بم تجهیز بیمارستان را بطور کامل ارزیابی می‌کند و خبر راه اندازی داروخانه این مرکز درمانی را در آینده‌ای نزدیک نیز می‌دهد. دکتر صدیقی امیدوار است که در سال پیش رو با تکمیل حلقه پایانی بحث درمان در شهرستان ریگان، شاهد یک جهش در حوزه درمان در این شهرستان باشیم.

وی مساحت کل بیمارستان ریگان را ۳۰ هزار مترمربع و زیربنای آن را بیش از ۳۵۰۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: این مرکز درمانی یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی است و هزینه ساخت و تجهیز آن بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار کرد: پس از افتتاح ساختمان بیمارستان در سال ۹۶، بیمارستان کمبود تجهیزاتی و تاسیساتی بسیاری داشت. چیدمان اداری و نیرو نداشت. در سال گذشته با پیگیریهای مهندس نیکزادی نماینده محترم شرق استان کرمان و دکتر عباس زاده رئیس محترم دانشگاه تجهیزات از طرف وزارتخانه پیگیری و تامین شد که همینجا جا دارد از پیگیریهای بی‌دریغ نماینده محترم و ریاست محترم دانشگاه تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی ریگان کلیه خدمات پزشکی اعم از رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه بطور شبانه روزی وکلیه خدمات درمانی ارائه می‌شود و در خصوص بخش جراحی بدلیل اینکه سال اول کار این بیمارستان است، بخش‌های جراحی و بستری آن آماده است و قرار است  در آبان ماه بخش جراحی  و پزشک متخصص و نیروی بیهوشی آن نیز در دستور کار قرار بگیرد و تامین شود.

دکتر صدیقی گفت: تعداد پنج پزشک متخصص در بیمارستان ریگان و کلینیک حضرت معصومه(س) در حال خدمات‌رسانی می‌باشند که امیدواریم با پیگیریهای نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم و همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی بم بتوانیم در آبان ماه جذب نیرو داشته باشیم.

وی به راه اندازی کلینیک حضرت معصومه‌(س) ریگان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر این مجموعه با پنج پزشک متخصص در حال ارائه خدمات می باشند که امیدواریم بتوان جذب پزشک متخصص بیشتری در این منطقه داشته باشیم و برای کوتاه کردن مسیر راه و براشتن هزینه ایاب ذهاب مردم این کلینیک راه اندازی شد تا مردم راحت‌تر به پزشک متخصص دسترسی داشته باشند. این کلینیک در سال گذشته با حضور مهندس نیکزادی و دکتر عباس‌زاده افتتاح شد و در حال خدمات‌رسانی می‌باشد.

معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم در خصوص ستاد مراکز بهداشت چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر بیان داشت: با پیگیری‌هایی که در این معاونت دانشگاه داشته‌ایم و با حمایت و لطف ریاست محترم دانشگاه ساخت ستاد مراکز بهداشتی چهار شهرستان تابعه دانشگاه را به مساحت ۱۱۲۰ مترمربع آغاز کرده ایم که امیدواریم بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام برسانیم و هم اکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی به ساخت پانسیون پزشکان اشاره کرد و بیان داشت: ساخت پانسیون پزشکان برای ماندگاری بیشتر آنها در مناطق محروم در دستور کار این معاونت قرار دارد که بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

دکتر صدیقی یادآور پیگیریهای نماینده محترم شرق استان کرمان در خصوص استقرار اورژانس هوایی در شهرستان بم شد و گفت: بم از مناطقی است که وزارت بهداشت به شدت علاقه‌مند است که بالگرد اورژانس هوایی در آن مستقر شود چرا که نیاز و ضرورت است اما مشکلاتی در حوزه تامین باند پایگاه اورژانس هوایی در بم داریم که بدنبال رفع این مشکل هستیم.

دکتر علی صدیقی در خصوص روند اطلاع رسانی از پروژه‌های عمرانی دانشگاه گفت: اخیرا ریاست محترم دانشگاه در یک نشست خبری در خصوص پروژه‌های دانشگاه و خصوصا تعداد ۳۰ پروژه بزرگ دانشگاه از جمله بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی درمانی امام خمینی(ره) و دیگر پروژه‌ها به تفصیل سخن گفته‌اند اما در مجموع سعی مدیران دانشگاه بر این است که در کنار تمرکز و جدیت در اجرای این طرح‌ها، اطلاع رسانی ها نیز بطور کامل صورت گیرد. وی گفت: تلاش همه بر این است که در دانشگاه فضای همدلی و همکاری داشته باشیم و خصوصا در جذب نیروی انسانی تفاوتی بین افراد نباشد؛ سعی می‌کنیم بر اساس معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و شاخصهای وزارت بهداشت گام برداریم.

دکتر علی صدیقی اظهار کرد: در شهرستان ریگان در مجموع ۱۸ پروژه در بخشهای  بهداشت و درمان با اعتبارات بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت می باشد که در مجموع ۸۵۰۰  متر ساختمان به فضاهای موجود اضافه می شود که از جمله این مراکز می توان به ستاد مرکز بهداشت ریگان ، پایگاه اورژانس شهری و مراکز جامع سلامت روستای رحمت آباد ریگان، محمد آباد گنبکی و محمد آباد ریگان و خانه های بهداشت اشاره کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مهندس امین باقری فرماندار شهرستان ریگان و همچنین حجت الاسلام رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان افزود: همزمان با شروع به کار بیمارستان و به منظور  بالا بردن ماندگاری پزشکان، اعتبار لازم برای ساخت  منازل مسکونی پزشکان متخصص تامین و عملیات ساختمانی ۷ منزل مسکونی شرو ع شده است که تا پایان سال به بهره بر داری می رسند.

با توجه به نیاز منطقه ریگان مطالعات و طراحی فاز دوم بیمارستان نیز  انجام گردیده که امیدواریم با  حمایت و کمک  نماینده محترم با تامین اعتبار لازم ساخت فازهای الحاقی بیمارستان به زودی شروع شود.

 

خبر :طلوع بم – زهرا دهقان

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4180

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.