افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

تشریح وضعیت مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان کرمان

  • کد خبر : 4113
  • 20 خرداد 1398 - 11:09
تشریح وضعیت مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان کرمان

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان به میزان اعتبارات هزینه شده در سطح استان برای مبارزه با ملخ صحرایی اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و حدود ۲ میلیارد تومان اعتبارات ملی تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایسنا، عباس سعیدی صبح امروز ۲۱ خردادماه در نشست خبری با اشاره به نامگذاری هفته جهادکشاوری از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه گفت: ۱۳۶ طرح در بخش کشاورزی در هفته جهادکشاورزی در شمال استان کرمان افتتاح خواهد شد که عمده این طرح‌ها در بخش آبیاری کشاورزی، مرمت قنوات، کانال‌های انتقال آب و لوله‌گذاری است.

وی از ایجاد اشتغال یک هزار و ۴۲ نفری از طریق ۱۳۶ طرح مورد بهره برداری در این هفته در شمال استان، خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۸۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رییس جهادکشاورزی شمال استان کرمان ادامه داد: در هفته جهادکشاورزی ۲۱ طرح نیز در حوزه دامپروری، ۸۷ طرح در بخش آب و خاک، ۲۰ پروژه تولیدات گیاهی، یک طرح شیلات و آبزی پروری و همچنین افتتاح ساختمان جهادکشاورزی در بخش کوهساران شهرستان راور را خواهیم داشت.

وی از اهمیت بهره‌وری سخن به میان آورد و بیان کرد: یکی از مواردی که ایجاد اشتغال، ثروت و رونق تولید را به همراه خواهد داشت، توجه به بهره‌وری در حوزه کشاورزی است لذا باید دانش را در بخش کشاورزی ملموس‌تر از حال کنیم.

سعیدی کاهش گیاهان آب‌بر را یکی از سیاست‌های جهادکشاورزی استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: کاهش سطح زیر کشت، تولید محصولات دارای مزیت اقتصادی و صادراتی و کم‌آبر از اولویت کار این سازمان است.

وی حفاظت از آب و خاک را از دیگر سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی دانست و عنوان کرد: ارزش گلخانه‌ها با چاه‌های نفت برابری می‌کند و توسعه گلخانه از مهمترین سیاست‌های جهادکشاورزی است و خط اعتباری جداگانه دارد و امسال ۱۰۰ هکتار برنامه توسعه گلخانه‌ای در استان داریم ضمن آنکه باید عنوان کرد که در سال گذشته ۴۵ هکتار گلخانه در شمال استان کرمان احداث شده است.

رییس جهادکشاورزی شمال استان کرمان ادامه داد: در بخش دامپروری به دنبال افزایش نژادهای نوترکیب مانند بز سانن، احیا و اصلاح نژاد برخی از دام‌ها در سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان هستیم.

وی در دو سال گذشته کرم خراط را یکی از آفات کلیدی استان کرمان دانست و بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته، این آفت تحت کنترل است و بخش‌هایی که آلوده این آفت شده بودند، تقریبا پاکسازی و کشاورزی آن بخش‌ها احیا شده است.

سعیدی با اشاره به هجوم ملخ‌ها به ایران از بهمن‌ماه سال گذشته، اظهار کرد: استان کرمان یکی از هفت استان درگیر با این آفت است و این استان بعد از استان سیستان و بلوچستان مقام دوم را در هجوم ملخ ها داشته و پس از استان کرمان، بیشترین درگیری با معضل استان هرمزگان بوده است

وی ادامه داد: ۱۲۵ هزار هکتار مبارزه در سطح استان انجام شده که حدود ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار این مبارزه در قسمت شمال استان کرمان بوده است و ضمن آنکه بیش از یک میلیون هکتار در کل استان پایش ملخ انجام شده است.

رییس جهادکشاورزی شمال استان کرمان با بیان این مطلب که شاهد هجوم ملخ‌ها تا نیمه تیرماه از سمت عربستان خواهیم بود، اظهار کرد: تا کنون خسارات وارده شده به مزارع جزئی بوده است اما متاسفانه در مزارع مبارزه سخت‌تر است.

وی به میزان اعتبارات هزینه شده در سطح استان برای مبارزه با ملخ صحرایی اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و حدود ۲ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان هزینه شده است.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4113

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.