افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
مدیر پایگاه ثبت جهانی ارگ بم خبر داد:

بهره‌برداری از دروازه اصلی ارگ قدیم بم

  • کد خبر : 1497
  • 08 آبان 1396 - 8:48
بهره‌برداری از دروازه اصلی ارگ قدیم بم

مدیر پایگاه ثبت جهانی ارگ بم گفت: دروازه اصلی ارگ قدیم بم که در ذهن مردم ماندگار شده است در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

افشین ابراهیمی در بازدید از روند بازسازی ارگ قدیم که به همراه  رضا اشک فرماندار بم صورت گرفت، اظهار داشت: بیش از ۵۰ برج دیده‌بانی در حصار پیرامونی ارگ قدیم وجود دارد که در برنامه ساماندهی و ایمن‌سازی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: بیش از ۵ هزار خشت موجود در ارگ قدیم در طرح پژوهشی گونه‌شناسی شناسایی، نمونه‌برداری و مطالعه شده  و در محلی در این مکان تاریخی که مرمت شده است به عنوان بانک خشت در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از حصار جنوبی نیز در حال بازسازی است که به مرور به جاهای دیگر نیز استمرار پیدا می‌کند، تصریح کرد: دروازه اصلی ارگ قدیم بم که در ذهن مردم ماندگار شده است به همان صورت اصلی و با همان مصالح ساختمانی است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر پایگاه ثبت جهانی ارگ بم ادامه داد: هم‌اکنون ۱۷ کارگاه مرمتی با ۱۱۷ نیروی کار در حال بازسازی و مرمت ارگ قدیم هستند که به‌زودی به ۲۰ کارگاه افزایش پیدا  می‌کنند.

فرماندار بم نیز در این بازدید با تقدیر از نیروی انسانی شاغل در طرح بازسازی ارگ قدیم بم که برای احیای تاریخ و تمدن آن تلاش می‌کنند، اظهار داشت: کارهای بزرگی در دولت تدبیر و امید در زمینه بازسازی شهر بم انجام شده است.

به گزارش فارس، مدیر پایگاه ثبت جهانی ارگ و فرماندار بم از کاروانسرا، مسجد و حمام وکیل بازدید کردند، اکنون ۱۴ سال از مرمت و بازسازی شهر بم می‌گذرد./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.