افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان بم :

بم رتبه دوم جرائم اینترنتی استان کرمان

  • کد خبر : 1305
  • 15 مهر 1396 - 12:30
بم رتبه دوم جرائم اینترنتی استان کرمان

شهرستان بم ۱۷ درصد کل جرائم اینترنتی در استان کرمان را به خود اختصاص داده است و بعد از شهرستان کرمان که ۴۴ درصد جرائم اینترنتی استان را داراست؛ در رتبه دوم قرار دارد.

سرگرد عطاالله اکبرزاده رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان بم در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری تحلیلی طلوع ارگ ضمن تبریک هفته ناجا گفت: آمار فوق از تاریخ ۱۴ مهر ۹۵ تا ۱۴ مهر ۹۶ بدست آمده است.
وی افزود: از کل جرائم اینترنتی رخ داده در شهرستان بم، ۲۷ درصد آن مربوط به برداشت‌ها غیر مجاز از حسابهای بانکی شهروندان بوده که لازم است شهروندان محترم از افشای اطلاعات بانکی خود از قبیل رمز دوم ، cvv2 و تاریخ انقضای کارت بانکی خود که در خریدهای اینترنتی از آنها استفاده می شود به سایرین به طور جد خودداری نموده و از انجام امورات بانکی خود در اماکن ارائه دهنده اینترنت عمومی مانند کافی نت ها و وای فا های رایگان و …. اجتناب نمایند .
اکبرزاده در ادامه به مزاحمت‌های اینترنتی برای شهروندان خصوصا در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر طبق شکایت‌های ثبت شده در پلیس فتا در یک ساله اخیر این جرم با ۲۲ درصد رتبه دوم جرائم سایبری در بم بوده است.
وی به برخی دیگر از جرائم اتفاق افتاده از جمله انتشار اکاذیب، کلاهبرداری اینترنتی و انتشار تصاویر خصوصی و … در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در بازه یک ساله اخیر پلیس فتای بم توانسته است ۹۷ درصد این جرائم را کشف و شناسایی کند و پرونده آنها تحویل مراجع قضایی گردیده است.
سرگرد اکبرزاده گفت: که از مهمترین دلایل وقوع جرائم اینترنتی می توان به عدم آگاهی کافی شهروندان از قانون و فناوری های نوین، و عدم رعایت مسائل امنیتی و حریم خصوصی اشاره کرد که ضروری است شهروندان محترم نسبت به یادگیری و رعایت دقیق مسایل امنیتی مورد نیاز خود به منظور حفاظت ازحریم خصوصی خود در فضای مجازی حساس‌تر بوده و اطلاعات خود را افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1305

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.