افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024

برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرستان بم

  • کد خبر : 8780
  • 01 تیر 1400 - 18:33
برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرستان بم

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرستان با حضور دکتر مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حجت الاسلام دانشی امام جمعه، هادی شهسوارپور فرماندار بم، محمدی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، روسای ادارات، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اصحاب رسانه و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری بم برگزار شد. به گزارش طلوع بم، […]

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرستان با حضور دکتر مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حجت الاسلام دانشی امام جمعه، هادی شهسوارپور فرماندار بم، محمدی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، روسای ادارات، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اصحاب رسانه و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری بم برگزار شد.

به گزارش طلوع بم، هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم در این جلسه ضمن تشکر از دکتر مهرابیان و مدیران کل که در جلسه حضور داشتند گفت: تا زمانی که در خدمت مردم هستیم شعبه ای از حوزه اقتصادی در شهرستان خواهیم بود و پیگیر کارهای اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به شرکت های ( ریگان خودرو، راین خودرو، کارمانیا ) افزود: این شرکت ها موجود هستند و مشکلاتی دارند و باید مشکل آنها حل شود.

وی تأکید کرد: به نظر من هم برای شرق استان کرمان و هم کشور پیگیری این مسئله حیاتی است. بزرگترین تولید کننده های خودرو بخش خصوصی در این منطقه هستند اگر ما آن‌ها را تقویت کنیم مشکل اشتغال برای  ۳۵ سال آینده کاملاً حل خواهد شد. الان ظرفیت برای ۳۵ هزار نیروی انسانی وجود دارد که آنجا کار کنند و فقط باید تدبیری اندیشیده شود  اکنون که برای مشکل تحریم راه حل هایی پیدا شده است می‌توانیم با کمکِ خود دوستان و سرمایه گذاری هایی که در زیر ساخت ها انجام شده است رو به جلو پیش برویم. اخیراً شرکتِ ۲۰۰۰ که مسیر آن در حال هموار شدن است هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه انجام داده است باید فرصت ها را از دست ندهیم تا شاهد یک حرکت کلی باشیم.

وی یادآور شد: باید برای منطقه ویژه، یک جلسه ویژه داشته باشیم چون یکسری سرمایه‌گذار و یکسری فرصت‌ها در منطقه ویژه از جمله همین قرارداد ایران و چین و تقاضای سرمایه‌گذاری در این منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اتفاق دیگری را هم که پیگیر بودیم و به نتیجه رسیده است ملحق شدن منطقه ویژه اقتصادی به روداب غربی است که جزو مناطق محروم محسوب و به دنبال آن باعث رونق سرمایه‌گذاری در منطقه می‌شود.

مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: انتظار ما از فرمانداران این است که معاونت برنامه‌ریزی آن ها فعال باشند چون این جلسه که برگزار شد یکی از جلساتی است که ما داریم آن را شهرستانی می کنیم و می‌خواهیم شهرستانها در ریز مسائل دخیل باشند ما در جیرفت یک شعبه مرکز خدمات سرمایه گذاری احداث کردیم اگر بم نیز نیاز داشته باشد حاضریم برای ۴ شهرستان آن احداث کنیم.

مهرابی افزود: کم‌کم جلسات کارگروه های دیگر مثل اشتغال، توسعه بازار، کار آفرینی، توسعه صادرات، گندم، آرد، نان و… در شهرستان ها اجرا و شهرستان‌ها در این کارگروه‌ها دخیل و درگیر هستند.

مهرابی ادامه داد: در استان کرمان یکسری شهرها( ۴ شهر شرقی، ۷شهر جنوبیِ رابر، بافت و ارزوئیه) را داریم که محروم هستند و شهرستان‌های شمالی و غربی پولدار هستند. باید کاری کنیم که در شرق و جنوب استان توسعه متوازن تر شود.خواهشم این است که همه همکاری کنیم وقت بگذاریم و این تفکر را دنبال کنیم تا وضعیت بهتر پیش برود.

مهرابی خطاب به کارگروه ها گفت: اگر دستگاهی با شهرستان مکاتبه کرد و ظرف مدت حداکثر دو هفته پاسخ خود را از دستگاه شهرستانی دریافت نکرد مکتوب اطلاع بدهید ما وظیفه داریم که موضوع را پیگیری کنیم.

وی در خصوص دهکده خرما گفت: افراد مشارکت کننده در دهکده خرما اگر متقاضی ادامه فعالیت در همان دهکده یا واحد های مجزای جدید هستند و متقاضی سرمایه گذاری میباشند می‌توانند به فرمانداری مراجعه کنند و مراحل کار پیگیری می‌شود.

مهرابی در خصوص گلخانه داران شرق استان گفت: هر فعالیتی ریسک مخصوص به خود را دارد یک بخشی هم از مشکلات می‌توانند بابت سیاست‌های لحظه ای دولت (ممنوع کردن صادرات واردات) می باشد که بحث خاص خودش را دارد. کسانی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند و بنا به  دلیلی برایشان نوسان به وجود آمده است، جهاد کشاورزی به عنوان صادر کننده مجوز می باشد و مبنای ما در این مورد دستگاه صادر کننده مجوز که همان جهاد کشاورزی می باشد است. گلخانه داران باید از جهاد کشاورزی نامه یا لیستی مبنی بر خسارت را ارائه دهند.

وی اظهار کرد: کمیته‌های تخصصی کشاورزی (چه گلخانه ای و چه غیر گلخانه ای) در نظر گرفته شده است که در آن به تمام طرح‌ها پرداخته می شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8780

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.