افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

اولین سمینار تخصصی بررسی چشم انداز توسعه پایدار شهر فهرج با حضور دکتر کلانتری معاون وزیرتعاون کشور

  • کد خبر : 3119
  • 15 آبان 1397 - 13:35
اولین سمینار تخصصی بررسی چشم انداز توسعه پایدار شهر فهرج با حضور دکتر کلانتری معاون وزیرتعاون کشور

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، اولین سمینار تخصصی بررسی چشم انداز توسعه پایدار شهر فهرج با حضور دکتر کلانتری معاون تعاون کشور، نماینده مردم شرق استان امام جمعه و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد. در این سمینار باقری فرماندار فهرج با برشمردن مشکلات این منطقه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، اولین سمینار تخصصی بررسی چشم انداز توسعه پایدار شهر فهرج با حضور دکتر کلانتری معاون تعاون کشور، نماینده مردم شرق استان امام جمعه و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد. در این سمینار باقری فرماندار فهرج با برشمردن مشکلات این منطقه به بحث ریزگردها و بستر رودخانه ها نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه دارای دارای پتانسیل و ظرفیت هایی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد بحث گردشگری می‌تواند بر اقتصاد شهر را تحت تاثیر قرار دهد. حجت‌الاسلام ابراهیمی هم با اشاره به مشکلات مردم گفت: هدف از برگزاری این جلسات حل مشکل مردم است ما هم تلاش می‌کنیم تا این امر محقق شود ابراهیمی افزود اکثر مردم منطقه به کشاورزی مشغولند و به وسایل مورد نیاز برای کشاورزی احتیاج دارند که مستلزم هزینه است و از طرفی هم تسهیلات پرداختی بانکها هم جوابگوی این مشکل نیست. کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این سمینار گفت: اگر بخواهیم در مورد این منطقه صحبت کنیم باید با این شهر آشنا باشیم با توجه به این که ۹۰ درصد مردم این شهر در روستا زندگی می کنند و کار عمده آنها کشاورزی است ولی از لحاظ زراعی ضعیف هست. با توجه به بحران کم آبی و توجه به استعدادهای منطقه باید متطقه را به سمت دامداری، ایجاد صنایع فرآوری کوچک و بزرگ و کشاورزی های کم‌آب و سوق دهیم

وی افزود: صنایع دستی، گردشگری و جاذبه های کویر را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی هر ماه جلساتی مستمر داشته باشند تا به نتیجه برسند. نیکزادی نماینده شرق استان هم گفت: قدرت مطالبه‌گری در شرق استان بسیار کم است با توجه به ثروت هایی که در منطقه وجود دارد چرا مردم باید با فقر زندگی کنند؟
باید به مردم توجه شود چون مردم هستند که باعث آبادانی می شوند، وی افزود: در زندان منطقه ۲۵۰۰ نفر زندانی وجود دارند که ۷۵ درصد آنها برای امرار معاش دست به خلاف زده‌اند که اکثرا هم متاهل هستند.
نیکزادی با اشاره به اینکه کشاورزی کار عمده این منطقه است از مردم خواست تا به سمت دامداری حرکت کند و گفت: در این زمینه پیگیری‌های صورت گرفته است و پیشنهاد
پرورش شترمرغ، آبزی‌پروری و بز را در منطقه به مردم داد وی با تأسف از اینکه پروژه سد نسا هنوز به نتیجه نرسیده است گفت: با توجه به کمبود نزولات آسمانی و از بین رفتن آب های زیرزمینی متاسفانه پروژه انتقال آب سد نسا مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است و بیش از ۱۰ سال از این پروژه می‌گذرد ولی هنوز به نتیجه نرسیده است وی در ادامه گفت:
باید در خصوص صنایع تبدیلی خرما گام‌های موثری برداریم حتی می‌توان از سرشاخه های درخت خرما برای دام ها علوفه تهیه کرد همچنین برای توسعه فهرج اداره راه باید کمک کند تا موانع از سر راه برداشته شوند.


نیکزادی در خصوص پر کردن چاه‌های کشاورزی خطاب به مردم گفت: مردم نباید نگران پر کردن چاهها باشند ما با پر کردن چاه های کشاورزی بدون برنامه مخالفیم و همچنین به غنی بودن پهنه معدنی شرق استان در قیاس با سیرجان خطاب به موسوی معاون توسعه استانداری شهرستان های شرقی افزود: پهنه معدنی شرق استان کمتر از سیرجان نیست رانت‌خواری در استان جلوی احداث و بهره برداری معادن را گرفته است باید توزیع متعادل و متوازن بودجه در استان پیگیری شود و حق ما از بودجه استان داده شود مهندس حبیب الله نیکزادی نماینده مردم شرق استان کرمان ادامه داد:در شرق استان با کمبود ۴۵ هزار چشمه سرویس بهداشتی مواجه هستیم که ۱۱ هزار سرویس مربوط به شهرستان فهرج می باشد و روستای دهنوی حسین آباد هم به ۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3119

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.