افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

انتشار کتاب “مدیریت بحران در صنعت گردشگری” توسط دو تن از اساتید مجتمع آموزش عالی بم

  • کد خبر : 4528
  • 08 شهریور 1398 - 12:37
انتشار کتاب “مدیریت بحران در صنعت گردشگری” توسط دو تن از اساتید مجتمع آموزش عالی بم

طلوع ارگ: کتاب “مدیریت بحران در صنعت گردشگری” نوشته امیرعباس نجفی پور و محمدحسین فروزانفر دو تن از اعضای هیات علمی دانشکده گردشگری مجتمع آموزش عالی بم و مجید حیدری منتشر شد. به گفته آقای نجفی در این کتاب سعی شده است با بهره گیری از تجارب بین المللی، بحران های طبیعی و بلایای انسانی […]

طلوع ارگ: کتاب “مدیریت بحران در صنعت گردشگری” نوشته امیرعباس نجفی پور و محمدحسین فروزانفر دو تن از اعضای هیات علمی دانشکده گردشگری مجتمع آموزش عالی بم و مجید حیدری منتشر شد. به گفته آقای نجفی در این کتاب سعی شده است با بهره گیری از تجارب بین المللی، بحران های طبیعی و بلایای انسانی که مناطق مختلف دنیا با آن روبرو شده اند، بتوانیم با ارائه راهکارهایی مدیریتی، صنعت گردشگری را از آن بحرانها عبور دهیم.
علاقمندان می توانند جهت تهیه کتاب به موسسه هفتواد کویر به آدرس کرمان، خیابان استقلال، کوچه ۱۰، غربی ۷ مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۳۲۵۱۳۶۶۶-۰۳۴ تماس حاصل فرمایند.

امیرعباس نجفی پور در متنی که برای طلوع ارگ ارسال کرده است نوشته:
سالهاست که از زلزله بم می گذرد. بیش از پانزده سال …
اتفاقی که هزاران عزیز ما را با خود به سرای دیگر برد، هزاران فرزند را یتیم و هزاران پدر و مادر را در غم فرزندان خود سوگوار کرد و ده ها هزار هموطن ما را (از جمله خود من) تا چند سال آواره و بی خانمان کرد و چه سختی ها و رنج هایی که بر ما پدید آورد. در آن سالها برخی با داستان سرایی ها، کنایه ها و گزافه گویی های خود قلب رنجور این مردم داغدیده را به درد آوردند. جملاتی که همین الان هم که دارم این متن را می نویسم روانم را آزار می دهد.
اما فرشته های زمینی زیادی نیز بودند که از سراسر ایران و گیتی با قلب هایی مهربان و دستانی آسمانی به دور از دین و مذهب و اعتقاد و نژاد و رنگ پوست و…. به یاری مردم این دیار شتافتند و چه حماسه هایی خلق کردند. درود بر روان پاک و همت بلند و دستان مقدس شان.
در این میان، من نیز به عنوان یک فرزند از دیار پروفسور رحمت ها، دکتر افلاطونیان ها، ایرج بسطامی ها و…. دوست داشتم از نگاه دیگری به این پدیده نگاه کنم. اینکه وقتی یک شهر با بحرانی طبیعی روبرو می شود چگونه باید این بحران را مدیریت کرد؟ آیا یک بحران چه تاثیراتی می تواند بر وضعیت گردشگری یک منطقه داشته باشد و آن منطقه با چه سازکارهایی می تواند بر آن بحران غلبه کند.

تمام این افکار، انگیزه ای شد تا با همراهی دونفر از بهترین همکاران و دوستان ارجمندم، جناب آقای فروزانفر و آقای حیدری کتابی با عنوان “مدیریت بحران در صنعت گردشگری” را به رشته تحریر درآوریم. در این کتاب سعی شده است با بهره گیری از تجارب بین المللی، بحران های طبیعی و بلایای انسانی که مناطق مختلف دنیا با آن روبرو شده و با راهکارهای مدیریتی از آن عبور کرده اند، به نگارش درآورده شود.
البته باید عنوان کنم یکسال پس از زلزله و در سال ۲۰۰۴، بم و منظر فرهنگی آن به عنوان اولین شهر ایرانی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید و از ورای یک بحرانِ سخت، همچون یک ققنوس زیبا شرربار برخاست تا بار دیگر همچون نگینی بر آسمان گردشگری ایران بدرخشد.
به همین دلیل این کتاب را با احترام تقدیم کردیم به روح پاک جانباختگان زلزله بم و تمام عزیزانی که در این حادثه دلخراش، صحنه های زیبایی از ایثار و فداکاری از خود به یادگار گذاشته و بند بندِ انسانیت را به منصه ظهور گذاشتند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4528

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.