افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
در نشست ایمنی راه‌های کرمان مطرح شد

افغانی‌کش‌ها مشکل اصلی محور بم -کرمان

  • کد خبر : 2747
  • 19 تیر 1397 - 18:38
افغانی‌کش‌ها مشکل اصلی محور بم -کرمان

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: در محور بم – کرمان یکی از مشکلات ما افغانی‌کش‌ها هستند که با سرعت بسیار بالا حرکت کرده و در هر خودرو بعضا تا ۱۵ نفر سوار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از فارس، ششمین جلسه ایمنی راه‌های استان کرمان صبح امروز در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه استان کرمان با ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه شریانی رتبه سوم کشوری را دارد، اظهار داشت: طول بزرگراه‌های استان کرمان یک هزار و ۷۸۷ کیلومتر است.

وی بیان داشت: استان کرمان در زمینه پاسگاه‌های پلیس راه رتبه ۳۰ کشوری را دارد.بلوردی عنوان کرد: در روند تلفات در مسیرهای برون شهری استان کرمان رتبه چهارم کشور در افزایش فوتی‌ها در سال ۹۵ به ۹۶ را شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: سال گذشته تعداد فوتی برون شهری در استان کرمان ۸۶۰ نفر بوده است، همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ فقره تصادف در استان کرمان رخ داده که تعداد تصادفات فوتی ۵۹۰ مورد بوده است.

وی ابراز داشت: محور کرمان – بم بیشترین میزان تصادافت فوتی را داشته که صرف اقدامات فیزیکی کاهش تلفات را نخواهد داشت، بلکه مباحث دیگر هم نیاز است.

بلوردی گفت: ۵۰ درصد فوتی‌ها در دو خودرو پراید و پژو و ۵۰ درصد عامل تصادفات منجر به فوت، واژگونی است.

افغانی‌کش‌ها مشکل اصلی محور بم – کرمان

مصطفی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه پاسگاه‌ها و مسیرهای بین راهی قطعا موجب کاهش تصادفات می‌شود، اظهار داشت: برای ایجاد پاسگاه‌ها اعتبارات ملی نیاز است و حتی تجهیز پلیس راه به دوربین و خودرو را پیگیری کردیم، اما تا الان بازخورد لازم را نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم پاسگاه‌های پلیس راه را به میانگین استاندارد کشور برسانیم با توجه به میزان راه‌های استان و ۱۵ میلیون ترددی که سال گذشته ثبت کردیم، قطعا تصادف خواهد داشت.

موسوی عنوان کرد: در محور بم – کرمان یکی از مشکلات ما افغانی‌کش‌ها هستند که با سرعت بسیار بالا حرکت کرده و در هر خودرو بعضا تا ۱۵ نفر سوار می‌کنند.

لزوم تقویت پاسگاه‌های پلیس راه

یوسف نجفی فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: در بحث پاسگاه‌ها، ساختار نیروی انسانی مورد توجه است، حتی مسئولان محلی حاضر هستند یک کانکس در اختیار ما بگذارند، اما نیروی انسانی آن را نداریم.

وی افزود: سه سال است که پاسگاه پلیس راه ارزوئیه به عنوان اولویت اول در استان پیگیری کردیم، اما هنوز موفق نشدیم، شش شهرستان هم فاقد پلیس راه هستند.

نجفی ابراز داشت: حالا که در کوتاه مدت نمی‌توانیم پاسگاه‌ها را اضافه کنیم، باید پاسگاه‌های وجود را تقویت کنیم، بخشی از پاسگاه‌های ما در کانکس هستند و خودرو و دوربین مناسبی هم ندارند، پس نمی‌توان انتظار زیادی از آنها داشت.

رئیس پلیس راه استان کرمان با تاکید بر اینکه به شدت به دوربین کنترل سرعت نیاز داریم، گفت: طی روزهای گذشته ۱۱ فقره تصادف در شمال استان کرمان داشتیم که ۹ فقره واژگونی خودرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راه حل این است که اماکن بین راهی به صورت موقت داشته باشیم و توسعه گشت نامحسوس باید صورت گیرد.

نجفی به تصادف هفته گذشته در محور چترود اشاره داشت و گفت: این پنج سرباز قرار بوده یک هفته، هر روز صبح در کلاس آموزشی در کرمان شرکت کنند.

وی افزود: سرعت خودرو بالا بوده و برخورد به محافظ جاده و در نتیجه کوه اتفاق افتاده است، اما علائم هشداردهنده لازم هم در این پیچ وجود نداشته، که اگر می‌بود، شاید راننده توانایی کنترل داشت و خودرو از دست راننده خارج نمی‌شد.

به دنبال ارائه گزارش کار نیستیم

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: ۳۱ پایگاه در جاده‌های اصلی استان کرمان داریم که علاوه بر امدادرسانی بحث اسکان را هم انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: ۲۰۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند به ویژه فصول سرد سال که رانندگان دچار خستگی و یا مشکل هستند را اسکان موقت می‌دهند تا حادثه‌ای به وجود نیاید.

ضرورت ایجاد استراحتگاه‌های بین شهری

خداداد مقبلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان اظهار داشت: در قسمتی از محورهای استان و بخش شرقی، عمدتا کویر است و نیاز به اقدامات بیشتری در زمینه استقرار مجتمع‌های بین راهی است.

وی افزود: در تمام راه‌های استان سرمایه‌گذار آماده ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی است، اما مباحث واگذاری زمین که بتوانند کار را آغاز کنند، مشکل است و باید تسریع شود.

مقبلی بیان داشت: سال گذشته ۱۴ استراحتگاه موقت ایجاد کردیم که تاثیر خوبی در مسیرهای حوزه شرقی ما داشت و برای گسترش آن نیاز به اعتبارات جدید داریم.

وی تصریح کرد: در مباحث آموزشی سال گذشته ۹۷ هزار دانش‌آموز را آموزش دادیم و آموزش پنجگانه نیز داریم که بسیار می‌تواند موثر واقع شوند.

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان گفت: تاثیرگذاری اقدامات بسیار مهم است، چون به دنبال ارائه گزارش کار نیستیم.

وی بیان داشت: از الان باید هدفگذاری کرد که تعداد فوتی‌های استان در پایان سال کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2747

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.