افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
با حضور معاون وزیر نیرو صورت گرفت

افتتاح پست ۴۰۰ کیلو ولت برق ارگ جدید بم

  • کد خبر : 835
  • 05 مرداد 1396 - 9:55
افتتاح پست ۴۰۰ کیلو ولت برق ارگ جدید بم

با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، پست ۴۰۰ کیلو ولت ارگ بم و خطوط انتقال آن افتتاح شد.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پست ۴۰۰ کیلو ولت ارگ بم و خطوط انتقال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح پست ۴۰۰ ولت ارگ بم هستیم که تلاشی پنج ساله برای احداث آن به‌کار رفته و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم این خدمت  زمینه‌ساز اشتغالزایی و توسعه منطقه شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت این پست برق ۲۰۰ مگاوات است که با تکمیل آن به ۴۰۰ مگاوات ارتقا خواهد یافت و وظیفه تامین بخشی از شهر بم را دارد، ادامه داد: این پست از طریق خط ۴۰۰ کیلو ولت به نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان وصل شده که برای احداث آن بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فلاحتیان با اشاره به تامین اعتبار ۵ میلیارد تومانی فیدر پست ارگ بم خاطرنشان کرد: تا پایان آبان‌ماه با راه‌اندازی پست سه بم مشکل تمام منطقه رفع می‌شود و در واقع با انجام این دو ادامه ما تا ۳۰ سال آینده مشکل نخواهیم داشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در ارتباط با رفع افت ولتاژ برق در شرق کرمان به ویژه شهرستان ریگان بررسی می‌کنیم تا مشکل رفع شود، افزود: در استان کرمان یک‌میلیارد کیلو وات ساعت برق مصرف می‌شود که درآمدی حدود ۴۳ میلیارد تومان دارد در حالی‌که هزینه تامین این برق به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های برق، بخش خصوصی حساب می‌شوند که این درآمد آنها نسیت به هزینه‌کرد بسیار کم است، بیان داشت: ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم تا از زیرساخت‌های موحود استفاده کنند تا به ایحاد اشتغال بینجامد.

فلاحتیان افزود: صبح فردا با حضور وزیر نیرو شاهد افتتاح نیروگاه ۲۰ مگاواتی کرمان با ۱۰۰ میلیارد تومان، پست ۴۰۰ کیلو ولت بهرمان با ۲۵ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی زرند با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود و  وزارت نیرو سرمایه‌گذاری سنگینی در زمینه زیرساخت‌های استان کرمان داشته و بسیاری از طرح‌ها در سه سال گذشته انجام شده است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه به‌زودی نیروگاه‌های ۵۰۰ مگاواتی سیرجان و گل‌گهر احداث خواهند شد، عنوان کرد: در استان کرمان با توجه به تولید ۳۰۰ مگاوات برق مازاد ما شاهد صادر کردن برق به استان سیستان و بلوچستان هستیم./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=835

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.