افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:

اعدام ۵ نفر از عوامل ناامنی استان کرمان طی چند روز گذشته

  • کد خبر : 1200
  • 29 شهریور 1396 - 19:14
اعدام ۵ نفر از عوامل ناامنی استان کرمان طی چند روز گذشته

رییس کل دادگستری استان کرمان از اجرای حکم اعدام ۵ نفر از عناصر و عوامل ناامنی و شرارت در استان کرمان طی چند روز گذشته خبر داد و گفت:این افراد شرارت هایی از قبیل قتل عمد، آدم ربایی، سرقت مسلحانه و تیراندازی ایزایی در پرونده سیاه خود به ثبت رسانده بودند.

یدالله موحد ظهر امروز ۲۹ شهریورماه در آئین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان ریگان اظهار کرد:امنیت مردم شوخی بردار نیست و دستگاه قضائی با قاطعیت با کسانی که مرتکب جرائم خشن می شوند و امنیت مردم را خدشه دار می کنند برخورد می نماید.
وی گفت:طی چندروز گذشته حکم اعدام ۵ نفر از عناصر و عوامل ناامنی در جنوب و شرق استان کرمان که از جهت اتهامات محاربه، شرارت، سرقت مسلحانه، آدم ربایی، قتل عمد محکومیت حاصل نموده پس از سیر مراحل و تشریفات قانونی در زندان و بعضا در ملاء عام به مرحله اجرا در آمده است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای گسترش عدالت، رفاه و ایجاد امنیت پایدار شکل گرفته است؛ عنوان کرد:هدف ما ارائه خدمات قضائی با کیفیت در کوتاه ترین زمان به مردم شریف استان می باشد .
وی هدف از عزل ونصب ها را توسعه خدمات قضائی با کیفیت برشمرد و افزود:مسئولان نبایستی لحظه ای از تفکر خدمت گذاری به مردم خارج شوند
جنایات علیه مسلمانان مظلوم میانمار؛ در مقابل سکوت  مدعیان حقوق بشر غربی
رییس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: جای تاسف است که تمامی سازمان ها ونهاد های حقوق بشری غربی در قبال جنایات علیه مسلمانان مظلوم میانمار سکوت و چشم بر این جنایات بسته اند .
وی توجه مدیران قضایی  به موضوع حقوق عامه را مهم دانست و افزود: یکی از وظایف مهم دستگاه قضائی مطالبه گری در حقوق عمومی است

این مقام ارشد قضائی تصریح کرد: تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش را با آغاز هفته دفاع مقدس فرصتی  مغتنم است تا ارتباط قطعی این دوحادثه تاریخی در جریان مکتب اهل بیت (ع)و آثار و برکات آنها در احیای اسلام و تفکر شیعی تبیین گردد.

وی ادامه داد: واقعیت های دوران دفاع مقدس به ویژه اینکه فرهنگ ایثار وشهادت ملت ایران در دوران دفاع مقدس بایستی گفته شودو از ارکان پیروزی انقلاب و استمرار پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران روحیه فداکاری و ایثار شهداء وجانبازان در برهه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است
رییس کل دادگستری استان کرمان افزود:امتداد مسیر ایثار و جانفشانی توسط شهیدان مدافع حرم گویای این است که نهضت عاشورا جریان و استمرار دارد و ریشه های تفکرات دینی و مقدس را در این کشور تقویت و مستحکم می کند.
وی گفت:کربلا و وکتب عاشورا بهترین پایگاه اسلام برای حرکت و خیزش و قیام است و آنان که معرفت و بصیرت عاشورایی یافتند انسانهایی هستند که عزت وآزادگی وایثار وشهادت و رستگاری را پیشه کردند.
رییس شورای قضائی استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران؛ دوران دفاع مقدس آمیخته به فرهنگ عاشورا بود  و خون شهیدان انقلاب ؛دفاع مقدس و شهدای حرم ریشه در زلال کربلا دارد، گفت: فلسفه وجودی حکومت دینی و حاکمیت اسلامی را برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم به ویژه محرومان است تا تحت این حاکمیت زندگی سالم داشته و در آسایش وامنیت به سر برند و ستمی بر آنها روا نشود و حقی از مردم ضایع نگردد وبه عزت و اقتدار اسلامی برسند.
موحد تصریح کرد: واگذاری و پذیرش مسئولیت ها نیز در اسلام در راستای استقرار و گسترش عدالت اجتماعی و خدمت رسانی به هموطنان در همه ی عرصه های اجتماعی است.
موحد با تاکید بر اینکه در نگرش اسلامی مسئولیت امانت و بار سنگینی است که بر عهده و دوش فرد قرار می دهند، گفت:هرچه مقام و جایگاه بالاتر و مهمتر باشد وظیفه خدمتگزاری بیشتر وسنگین تر می شود و بر همین مبنا وظیفه پیامبران الهی درقبال مردم بالاترین بود.
رییس کل دادگستری استان در پایان ضمن تقدیر از خدمات آقای قربان شاهینی؛رییس سابق دادگستری ریگان؛گفت:آقای امین سلطانی رییس جدید دادگستری ریگان از قضات موفق؛ متعهد و باسواد دادگستری استان کرمان محسوب می شود ./ایسنا

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.