افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

استاندار: کرمان در چشم‌انداز دراز مدت مشکل کم‌آبی نخواهد داشت

  • کد خبر : 8431
  • 24 اسفند 1399 - 17:46
استاندار: کرمان در چشم‌انداز دراز مدت مشکل کم‌آبی نخواهد داشت

استاندار کرمان گفت: کرمان به عنوان استان صنعتی مهم کشور در کنار کشاورزی گسترده خود، با اجرای طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در چشم انداز دراز مدت با مشکل کم آبی مواجه نخواهد بود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، علی زینی‌وند روز چهارشنبه  در حاشیه افتتاح طرح انتقال اب خلیج فارس به مس سرچشمه در جمع رسانه‌ها افزود: به‌نظر می‌رسد با اجرای ۲ خط لوله از خلیج فارس و خط انتقال از دریای عمان که مطالعات آن انجام شده و در دست اجرا است، در آینده مشکل کم‌آبی در استان کرمان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد اتفاقی مبارک در استان بودیم اظهار داشت: آبان‌ماه امسال آب خلیج فارس به منطقه صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان و اکنون به منطقه معدنی سرچشمه رفسنجان رسید.

استاندار کرمان گفت: وضعیت استان کرمان به گونه ای بود که اگر این آب منتقل نمی‌شد به طور قطع توسعه صنعت ما با مشکل مواجه بود لذا این خط لوله بخشی از آب شرب مورد نیاز مردم استان کرمان را تامین می‌کند که اکنون در مرحله تهیه و تدوین سازوکارهای اجرایی آن هستیم.

وی ادامه داد: خط نخست انتقال آب خلیج فارس تنها بخشی از آب مورد نیاز استان کرمان را تامین می‌کند و بخشی دیگر نیز از خط دوم که امروز به فرمان رییس جمهوری عملیات اجرایی آن آغاز شد تامین می‌شود.

زینی‌وند با بیان اینکه خط دوم انتقال، آب خلیج فارس را از مسیر کرمان به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی منتقل می‌کند اظهار داشت : لذا بخشی از استان را از این خط پوشش می دهیم.

قطعه دوم از خط نخست انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه استان کرمان امروز(یکشنبه) با فرمان ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری و وزیر صمت و حضور استاندار کرمان و سرپرست معاونت معدنی وزیر صمت افتتاح شد.

این بخش از خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور از محدوده مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان آغاز و تا صنایع معدنی مس سرچشمه با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به طول ۱۵۰ کیلومتر امتداد می‌یابد.

ظرفیت انتقال این خط سه مترمکعب در ثانیه، با چهار ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ۶۰ هزار متر مکعبی و ۴۵ مگاوات برق است که این آب به مخزنی ۳۰۰ هزار متر مکعبی در منطقه مس سرچشمه رفسنجان می‌ریزد و آب مورد نیاز این مجتمع را تامین می‌کند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8431

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.