افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم عنوان کرد:

از ابتدای شیوع کرونا تا تاریخ ۲۲ آبان ۲۴۱۵ مبتلا به کرونا در شرق استان کرمان / بیشترین مبتلا به کرونا از نظر گروه سنی افراد بین ۲۶ تا ۳۵ سال در حوزه شرق استان هستند/ لازمه مراجعه افراد مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته

  • کد خبر : 7373
  • 27 آبان 1399 - 19:05
از ابتدای شیوع کرونا تا تاریخ ۲۲ آبان ۲۴۱۵ مبتلا به کرونا در شرق استان کرمان / بیشترین مبتلا به کرونا از نظر گروه سنی افراد بین ۲۶ تا ۳۵ سال در حوزه شرق استان هستند/ لازمه مراجعه افراد مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته

به گزارش طلوع ارگ، صبح امروز ۲۷ آبان نشست خبری دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر رئیسی معاون درمان، دکتر نصری معاون بهداشتی و دکتر رجایی معاون توسعه و برنامه‌ریزی دانشگاه در خصوص شیوع کرونا و موضوعات مربوطه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد. دکتر مازیار اویسی در نشست خبری با اصحاب رسانه […]

به گزارش طلوع ارگ، صبح امروز ۲۷ آبان نشست خبری دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم، دکتر رئیسی معاون درمان، دکتر نصری معاون بهداشتی و دکتر رجایی معاون توسعه و برنامه‌ریزی دانشگاه در خصوص شیوع کرونا و موضوعات مربوطه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

دکتر مازیار اویسی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بم در خصوص آخرین آمار کرونا در حوزه شرق استان کرمان گفت: از شروع بیماری تا تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۹،  ۲۴۱۵ نفر مبتلا قطعی به کرونا در شرق استان داشتیم، که ۴۳۶ نفر آنها در حال درمان، ۱۸۹۵نفر بهبود یافته ،۸۴ نفر هم فوتی داشته ایم

وی افزود: از این تعداد ۱۷۳۲ نفر در بم، ۲۲۵ نفر در ریگان، ۱۸۶نفر در فهرج، ۲۶۰ نفر در نرماشیر و ۱۲ نفر هم در سایر مناطق حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم می‌باشند.

وی افزود: بیشترین مبتلا از نظر گروه سنی افراد بین ۲۶ تا ۳۵ سال هستند و در ادامه گفت: تعداد مبتلایان از لحاظ تفکیک گروه سنی به این شرح است:

۴ ‌نفر کمتر از پنج سال، ۳۲ نفر بین( ۶ تا ۱۵) سال، ۲۸۸ نفر بین( ۱۶ تا ۲۵ ) سال

۸۷۱ نفر به این گروه سنی( ۲۶ تا ۳۵ ) سال، ۵۱۰نفر بین( ۳۶ تا ۴۵ ) سال

۲۸۹نفر در گروه‌های سنی بین ۴۶ تا ۵۵ سال، ۱۹۶ نفر بین( ۵۶ تا ۶۵ ) سال

و ۲۲۵ نفر هم بالاتر از ۶۵ سال هستند.

وی همچنین گفت: ۵۵درصد از بیماران مبتلا به کرونا مردان و ۴۵درصد دیگر زنان می‌باشند؛ وی در خصوص روند ابتلا افراد به کوئید ۱۹ در کل مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بم به تفکیک ماه از شروع بیماری تا تاریخ ۲۲ آبان گفت: در اسفندماه ۸ نفر، در فروردین ماه ۲۰ نفر، در اردیبهشت ماه ۷۴ نفر، در خرداد ماه ۱۵۹ نفر، در تیرماه ۴۶۹ نفر، در مرداد ماه ۵۹۰ نفر، در شهریورماه ۲۷۶ نفر و تا ۱۶ مهرماه ۲۴۶نفر و تا ۲۲ آبان ۵۷۳ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه نشست خبری به پاسخ سوال خبرنگاران پرداخت.

به نظر شما و از دیدگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم چه عواملی باعث روند صعودی شیوع کرونا در منطقه شرق استان شده است؟

دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در پاسخ به این سوال گفت: اول اینکه با توجه به فصلی که در آن هستیم اینگونه بیماریها شیوع بیشتری قاعدتا پیدا میکنند و از طرفی این ویروس ۱۰ برابر حدودا جهش داشته که باعث شیوع بیشتر نیز میشود و همچنین اجتماعات و عدم رعایت فاصله اجتماعی هم جز موارد مهم است، و یکی از عوامل مهم دیگر این است که چهار منطقه اطراف منطقه ما در پیک هستند و این مساله در منطقه ما تاثیر گذار است.

سناریو دانشگاه علوم پزشکی بم در خصوص وضعیت بحرانی شیوع کرونا چیست؟

دکتر اویسی گفت: ما تمام تلاش خود را انجام میدهیم تا در این شرایط قرارنگیریم اما در صورتی که در شرایط بحرانی قرار بگیریم از ظرفیت بیمارستان افلاطونیان، هلال احمر و سپاه نیز استفاده خواهیم کرد؛ وی نیز گفت: در وضعیت خیلی بحرانی کل ظرفیت بیمارستان پاستور را به بیماران کرونایی اختصاص خواهیم داد.

آیا سهمیه تست های ۲۰ دقیقه ای به دانشگاه تخصیص یافته است؟

دکتر اویسی در پاسخ گفت: تست رپید یا همان ۲۰ دقیقه ای هنوز تحویل دانشگاه نشده است و با صحبتی که بامعاون وزیر داشتیم قرار شد این تست ها به زودی به دانشگاه‌ها تحویل گردد.

چه زمانی مردم باید به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و این مراکز چه تجهیزاتی دارند؟

دکترشیرین نصری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم در خصوص حوزه فعالیت مراکز۱۶ ساعت گفت: از مردم درخواست داریم که به محض علامت دار شدن به نزدیکترین مرکز درمانی ۱۶ ساعته مراجعه کنند چرا که علائم کرونا مشابه با سرماخوردگی می‌باشد و تاکیید میکنم مردم علائم سرماخوردگی را بیماری کرونا تلقی کنند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، ایشان در ادامه گفت: در مراکز۱۶ ساعته خدمات تشخیص درصد اکسیژن، تب سنجی و در صورت نیاز تست کرونا توسط دکتر انجام می شوند.

نتایج آزمون استخدامی نیروهای شرکتی چه زمان اعلام می‌شود؟

دکتر اویسی در پاسخ به این سوال گفت: ما در تلاشیم تا هر چه سریعتر نتایج این آزمون را تعیین تکلیف کنیم زمان اعلام نمیکنم که بدقول نشوم.

چند نفر از پرسنل درمان به کرونا مبتلا شده اند؟

دکتر رئیسی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: از زمان شیوع بیماری تا امروز ۲۷ آبان ، تعداد ۱۹۰ نفر از پرسنل درمان ما متاسفانه به کویید ۱۹ مبتلا شده اند که این امار رو به افزایش است.

چه ارگانی مسئولیت برخورد با برگزارکنندگان مراسمات عزا و عروسی و … دارند؟

دکتر رجایی معاونت توسعه و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی در جواب گفت: در بسیاری از شهرهای کشور تیمی متشکل از افراد قضایی و انتظامی و بهداشتی نیز حضور دارند که به آنها گشت ویژه کویید۱۹ گفته می‌شود و این تیم اجازه ورود به منازل را دارد در صورتی که تیم بازرسی فعلی چنین اجازه ای ندارد. در حال پیگیری برای تشکیل چنین گشتی هستیم.

موضع دانشگاه در خصوص فعالیت کارخانجات ارگ جدید چگونه است؟

دکتر رجایی در این خصوص گفت: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده که صنعت تا جایی که امکان دارد متوقف نشود، باید تمامی پروتکلهای نوشته شده در این حوزه رعایت شود، همانند آن که ظرفیت وسایل نقلیه مورد استفاده باید نصف در نظر گرفته شود و حتما گندزدایی صورت گیرد و استفاده از ماسک حتما انجام بپذیرد و هر جا پرسنل تخلفی دیدند میتوانند با شماره ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند، خوشبختانه در ارگ جدید هنوز پیک کرونایی اتفاق نیوفتاده است.

آخرین وضعیت دستگاههای اکسیژن‌ساز بیمارستان پاستور چگونه است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در این خصوص گفت: همه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز ما در مدار هستند، دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر را خریداری کرده‌ایم که در بین ۶۵ دانشگاه جز محدود دانشگاه‌هایی هستیم که مجدد به ما تخصیص داده شده و این دستگاه جدید بیش از ۴ میلیارد تومان است که در الویت اول دانشگاه نیز قرار دارد و آینده نزدیک در مدار قرار میگیرد دکتر اویسی در ادامه خبر داد که ۴ دستگاه وینولار اندوسکوپی از بهداشت جهانی وارد شهرستان بم می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی بم مسئول تقسیم آنها شده که نشان از اهمیت و جایگاه بالای این دانشگاه دارد.

پروژه بیمارستان فهرج به چه مرحله ای رسیده؟

دکتر اویسی در پاسخ به این سوال گفت: این بیمارستان تا ۹۸ درصد پیشرفت داشته است و به امید خدا با توجه به جلسه ای که ما با پیمانکار داشته ایم تا پایان آذر تحویل موقت میگردد.

آخرین وضعیت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم به کجا رسیده است؟

دکتر اویسی ضمن اعلام اینکه پیمانکار این پروژه درمرحله خلع از کار است گفت: پیمانکار اعلام کرده به دلیل نوسانات قیمت ارز نمیتواند ادامه فعالیت دهد، و این پروژه متوقف شده است حال آنکه چون پیمانکار این پروژه باید از وزارت خانه مشخص شود این پروسه کمی طول میکشد.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7373

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.