افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
در اقدامی با هدف حفاظت از سلامت عمومی جامعه

ازبین بردن بیش از ۲ هزار قلیان در جیرفت

  • کد خبر : 1359
  • 18 مهر 1396 - 9:23
ازبین بردن بیش از ۲ هزار قلیان در جیرفت

حسین سلامی دادستان جیرفت گفت : شکایتهای متعددی از سوی شهروندان در خصوص عرضه قلیان در اماکن خدماتی عمومی به دستگاه قضایی رسیده بود و یا در رسانه ها مطرح می شد لذا طبق ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی از چند ماه قبل دستور برخورد با توزیع کنندگان قلیان به ضابطان قضایی داده شد و در این مدت بیش از ۲ هزار قلیان جمع آوری و با مراکز توزیع برخورد لازم قانونی صورت گرفت و تعدادی از قهوه خانه ها و سفره خانه های متخلف پلمپ شدند.

دادستان جیرفت با تاکید براینکه عرضه قلیان از مصادیق اقدام علیه بهداشت عمومی است و زیان های آن متوجه عامه مردم می شود گفت مردم می توانند هر موردی را که تشخیص می دهند برای سلامت عمومی جامعه زیانبار است به مراجع قضایی گزارش کنند و ما با جدیت درخواست های قانونی انها را پیگیری می کنیم .
سرهنگ ماشاءالله ملایی فرمانده انتظامی جیرفت هم با اعلام اینکه کار برخورد با مراکز عرضه کننده قلیان در جیرفت از شش ماه قبل آغاز شد ، گفت: با همکاری دستگاه قضایی، با هر اقدام سودجویانه ای که سلامت عمومی جامعه را تهدید کند برخورد می کنیم.
مردمی هم که در حاشیه برنامه از بین بردن این قلیانها حضور داشتند در گفتگو با خبرنگار ما از این اقدام دستگاه های قضایی و انتظامی جیرفت استقبال کرده و آن را گامی مهم به نفع جوانان و خانواده های جیرفتی دانستند.

رضا خسروی یکی از دانشجویان گفت: قلیان تفریحی ناسالم است که متاسفانه برخی از ما جوانان بدون آگاهی از عوارضش به آن روی می آوریم و پول و وقت و سلامت خودمان را صرف کاری می کنیم که هیچ نفعی برایمان ندارد.

عباس سعیدی هم که خود را معلم معرفی کرد گفت: متاسفانه برخی سودجویان برای کسب منافع مادی زودگذر ، سلامت جوانان را به خطر می اندازند و چون سود این کار ناسالم برای آنها شیرین است تنها راه جلوگیری از ادامه کار آنها برخورد قضایی است.

خانم نجار زاده کارمند بانک هم گفت: عرضه قلیان باعث می شود فضای محیط های تفریحی و رفاهی سطح شهر مثل سفره خانه ها و پارک ها آلوده شود و خانواده ها رغبتی به حضور در این محل ها نداشته باشند یعنی برخی جوانان با پناه بردن به قلیان هم خود را از تفریحات سالم و سازنده محروم می کنند و هم ما را.

آقای باباپور مدرس دانشگاه هم در پاسخ به این سوال که می گویند جوانان به علت نبود امکانات تفریحی به سمت قلیان می روند گفت : این حرف ، صحیح نیست زیرا این دسته از جوانان از همین امکانات موجود تفریحی و ورزشی در شهر هم استفاده نمی کنند.

وی بهترین راه برای کاهش تمایل این جوانان به استفاده از قلیان را افزایش آگاهی آنان نسبت به کاری دانست که انجام می دهند./صدا و سیما

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.