افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
مدیر معدن روی ابارق خبر داد:

احداث کارخانه تولید شمش روی بم با اشتغال ۷۰۰ نفر

  • کد خبر : 1477
  • 03 آبان 1396 - 9:46
احداث کارخانه تولید شمش روی بم با اشتغال ۷۰۰ نفر

مدیر معدن روی ابارق شهرستان بم از احداث کارخانه تولید شمش روی با بیش از ۲۷۰ میلیارد سرمایه‌گذاری و اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر خبر داد.

بابک اسماعیلی در جلسه تسریع در روند احداث کارخانه روی شهرستان بم که با حضور اعضا ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بم در محل معدن روی ابارق برگزار شد، اظهار داشت: احداث معدن روی و همچنین کارخانه تولید شمش نتیجه یک کار تیمی است.

وی افزود: تاکنون از هیچ‌گونه وام و تسهیلات بانکی استفاده نکردم و همه هزینه‌ها سرمایه‌گذاری شخصی بوده است.

اسماعیلی ادامه داد: طی چهار ماه گذشته هر دو هفته یک جلسه علمی در دانشگاه‌های کرمان داشتیم که مطالعات لازم برای احداث کارخانه تولید شمش روی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم با توجه به بهره‌برداری از معدن روی در ابارق، کارخانه تولید شمش روی را به زودی احداث کنیم تا در فاز اول حدود ۴۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

مدیر معدن روی ابارق تصریح کرد: در فاز دوم برداشت از معادن مس را در دستور کار داریم که به دنبال آن تا ۲۰۰ نفر دیگر نیز اشتغال به کار خواهند شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه خواسته ما این است تا در بروکراسی اداری معطل نشویم، ابراز داشت: نخستین مشکل ما برای راه‌اندازی کارخانه تامین آب به میزان ۵۰ متر مکعب در روز است که با این مقدار آب تولید شمش روی بعد از ۱۰ تن در روز خواهد بود و پس از مدتی به ۶۰ تن و نهایتاً به ۱۰۰ تن در روز خواهد رسید.

وی همچنین خواستار تامین اینترانت در محل معدن شد و گفت: امیدواریم با همکاری ادارات و در چهارچوب قانون شاهد تسریع در روند احداث کارخانه باشیم.

اسماعیلی از حمایت‌های فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان بم تقدیر و ابراز داشت: معدن ابارق یکی از سخت‌ترین معادن بخش خصوصی کشور است.

مدیر معدن و کارخانه روی ابارق در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد زمان آغاز و خاتمه احداث کارخانه و همچنین اعتبارات پیش‌بینی شده گفت: اگر همه مراحل صدور مجوز به خوبی انجام شود، طی ۶ ماه تا یک سال احداث کارخانه را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث کارخانه تولید شمش روی حدود ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان و اعتبارات لازم برای آغاز تولید شمش روی نیز ۵ تا ۷ میلیارد تومان است./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.