افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اعلام کرد

اجرای ۲۰ طرح در حوزه زنان و خانواده استان کرمان در سال آینده

  • کد خبر : 8405
  • 23 اسفند 1399 - 9:52
اجرای ۲۰ طرح در حوزه زنان و خانواده استان کرمان در سال آینده

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در سال آینده ۲۰ طرح در حوزه زنان و خانواده در استان کرمان اجرا می شود و همه طرح ها خانواده محور هستند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا ،”فاطمه السادات حسینی” در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال آینده ۲۰ طرح در حوزه زنان و خانواده در استان کرمان اجرا می شود که طرح های “چهل قسیم”، “پیوند”، “جم و خانواده مهدوی”، “سه میم” و ” آرامش توام با آموزش” رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند ضمن آنکه تقریبا همه طرح ها خانواده محور هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه ها، ادامه طرح های امسال هستند افزود: “چهل قسیم” مهمترین طرح امور بانوان و خانواده استانداری کرمان است که این طرح در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کلید خورد و باید در همه شهرستان های اجرا شود.

حسینی تصریح کرد: در طرح چهل قسیم برای زوج های سادات تحت پوشش کمیته امداد، زوج های طلبه و دانشجو ۴۰ واحد مسکونی ساخته می شود و امیدواریم تا پایان سال آینده این واحدهای مسکونی را تحویل زوج های جوان بدهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در شهرک سیدی در حال احداث هستند، افزود: طرح چهل قسیم در قالب تفاهمنامه چهار جانبه بین نماینده ولی فقیه در استان، کمیته امداد، اداره کل امور بانوان و مرکز نیکوکاری خاتم الانبیاء کرمان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید این طرح در سال آینده در ۲۲ شهرستان استان با همکاری ائمه جمعه هر شهرستان، کمیته امداد، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خیرین اجرا شود و همچنین وزیر راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰۰ مسکن را در استان مصوب کرد که این مصوبه شامل طرح چهل قسیم نیز می شود.

حسینی طرح “پیوند” که یک طرح خانواده محور است را از دیگر طرح های اداره کل امور بانون و خانواده استانداری کرمان برشمرد و عنوان کرد: از سال ۹۷ با همکاری بسیج جامع زنان، اداره ورزش و جوانان و … آغاز شده که در این طرح به ترویج ازدواج آسان و به هنگام پرداخته شده و برای استمرار طرح به حمایت مالی و معنوی مسئولین و فرمانداران نیاز داریم.

وی طرح “جم و خانواده مهدوی” در راستای افزایش جمعیت را از دیگر طرح های اداره کل امور بانوان ذکر کرد و افزود: باید به زوج هایی که بیش از دو فرزند دارند بسته های تشویقی داده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان طرح “سه میم” با محوریت مسجد، مردم و محله را یک طرح فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دانست که در سال آینده تفاهمنامه آن منعقد خواهد شد، بیان کرد: در گام نخست این طرح ۸۰ مسجد در شهر کرمان و ۸۰ مسجد در روستاها شناسایی شده اند.

وی اظهار کرد: اگر هنر وارد زندگی ما شود باعث آرامش می شود لذا در طرح ” آرامش توام با آموزش” ۴۰ حرفه را مشخص کردیم که در ادارات، به صورت آنلاین یا حضوری به کارکنان خانم آموزش داده شود و این طرح نیز در سال آینده با مدیریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادارات و شهرداری ها در فرهنگسراها اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8405

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.