افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
اعلام جزئیات بازگشایی مدرسه‌های کرمان از اول بهمن‌ماه؛

آموزش پایه‌های اول و دوم ابتدایی حضوری است

  • کد خبر : 7839
  • 25 دی 1399 - 11:46
آموزش پایه‌های اول و دوم ابتدایی حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این‌که مدارس با جمعیت زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی از ابتدای بهمن‌ماه باز می‌شوند و آموزش‌ها به‌صورت حضوری خواهد بود، گفت که آموزش پایه‌های اول و دوم ابتدایی و همچنین دروس عملی شایستگی‌های فنی در شاخه‌های کارودانش و فنی‌حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی نیز از ابتدای بهمن‌ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش طلوع ارگ، احمد اسکندری‌نسب در نشست با شورای معاونان آموزش و پرورش استان در تشریح مصوبه‌ی جدید ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس، بیان کرد: «آموزش برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز دروس عملی شایستگی‌های فنی در شاخه‌های کارودانش و فنی‌حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی از ابتدای بهمنماه به صورت حضوری برگزار می‌شود و بازگشایی در مدارس زیر ۵۰ نفر و مناطق آبی برای تمام پایه‌ها خواهد بود».

وی افزود: «این مصوبه برای تمام مناطقی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین وضعیت شده‌اند، بدون استثنا اجرا خواهد شد».

اسکندری‌نسب اظهار کرد: «در هیچ شرایطی نباید دانش‌آموزان بیش از ۱۰ نفر در کلاس حضور یابند و شیوه‌نامه‌ی نحوه‌ی گروه‌بندی، ورود و خروج و میزان حضور دانش‌آموزان به دلیل تفاوت در شرایط مدارس، توسط شورای مدرسه تدوین شده و ارسال می‌شود».

وی در خصوص آمادگی مدارس برای حضور دانش‌آموزان، گفت: «تمهیدات لازم در دستورالعمل ابلاغی در نظر گرفته شده و در آن وظایف ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و مدیران مدارس مشخص است؛ و رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر آن‌ها مورد تاکید است».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این‌که مدرسه در شرایط فعلی کارکردهای عادی خود را نخواهد داشت؛ گفت: «مدارس می‌بایست طبق شیوه‌نامه‌های ارسال شده با رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن تهویه‌ی مناسب در کلاس‌ها عمل کنند و حتی‌المقدور زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه در حد ضرورت و معطوف به آموزش باشد».

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات معلمان با بیان این‌که بحث آموزش از تدریس جدا است، گفت: «مسئله‌ی امروز دانش‌آموزان پایه‌ی اول و دوم ما یک مسئله‌ی ملی است و بحث سواد یک نسل در میان است».

اسکندری‌نسب ادامه داد: «این مسئولیت سنگین بر دوش ما نهاده شده که پیامد آن در زندگی و آینده‌ی این دانش‌آموزان تاثیرگذار خواهد بود و شایسته است ما قدری بیشتر از آنچه که در گذشته فعالیت می‌کردیم، تلاش کنیم و من اطمینان دارم آموزگاران ما در این میدان هم مانند همیشه خوش خواهند درخشید».

وی در خصوص روند آموزش‌ها درشبکه‌ی شاد و تلویزیون نیز اظهار کرد: «ادامه‌ی فعالیت این دو بستر مانند گذشته خواهد بود و دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند در کنار آموزش‌های حضوری، از برنامه‌های متنوع تلویزیون که توسط همکاران توانمند و باتجربه‌ی ما تهیه شده است و همچنین از محتواهای بارگذاری شده در شبکه‌ی شاد استفاده کنند».

اسکندری‌نسب در پایان ضمن تشکر از همکاری و حمایت‌های ارزنده‌ی خانواده‌ها از آنان خواست تا این فرصت را جدی گرفته و همراهی با معلمان و مدارس را ادامه دهند تا این برنامه‌ی مشترک منجر به بهبود وضعیت دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7839

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.