افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
با صدای کاوه یوسف زاده ؛

آلبوم ضد کرونایی ” سال نو سلام” منتشر شد

  • کد خبر : 8461
  • 06 فروردین 1400 - 20:43
آلبوم ضد کرونایی ” سال نو سلام” منتشر شد

آلبوم “سال نو سلام” عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی است که طی روزهای گذشته با آواز کاوه یوسف‌زاده و آهنگ‌سازی صادق چراغی در قالب یک اثر نوروزی منتشر شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، کاوه یوسف زاده خواننده آلبوم “سال نو سلام” می‌گوید: در بحث آواز شیوه‌ها متفاوت است ، استاد ایرج‌بسطامی صدایش رنگ خاصی داشت و شیوه طاهرزاده را به صورت متفاوتی تدریس می کرد.

وی افزود: موسیقی که در آن قرار دارم تلفیقی از تمام اساتیدی است که افتخار شاگردی آن ها را داشته ام همچنین بنده افتخار شاگردی استاد علی جهان دار، صدیق تعریف، نصراله ناصح پور و محمد ملاآقایی را نیز داشته ام.

یوسف زاده اظهارداشت: در من تعهدی وجود دارد که صدایم شبیه به خودم باشد و می‌توان گفت که آواز را با استاد ملاآقایی تکمیل کردم.

به گفته وی برخی از خواننده های نسل جدید در حال کپی خوانی و تقلید هستند و بنده به عنوان شاگرد استاد بسطامی سعی کرده ام با تمام مشکلات و سختی هایی که به لحاظ دوری از پایتخت و نبود امکانات کافی ضبط و استودیوهای مناسب ، همچنان به حرفه خودم ادامه دهم.

یوسف زاده بیان کرد: متن دست خطی از مرحوم استاد بسطامی برای من به یادگار مانده مبنی بر اینکه کاوه جان آرزو دارم در کار آواز سربلند و موفق باشی و زمانی من استاد را از دست دادم همین دست نوشته تعهد را در من برای پیشرفت کارم بیشتر کرده است.

به گفته وی متن دست خط استاد بسطامی به یادگار در داخل جلد سی دی این آلبوم چاپ شده است.

خواننده آلبوم «سال نو سلام» می گوید: در این آلبوم اشعاری از هوشنگ ابتهاج ، سیاوش کسرایی ، فریدون مشیری و فخرالدین عراقی با اهنگ‌سازی صادق چراغی شنیده می شود.

وی ادامه داد: این آلبوم توسط انتشارات ساز و آواز کویر با یاد درگذشتگان و نکوداشت زندگی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت .پیش از این آلبوم « گریه ابر» را در کارنامه خود داشته ام همچنین آلبوم های بعدی من در دست تولید است که مجوز آن ها صادر شده است.

یوسف زاده درباره این اثر گفته که با توجه به شرایط دشوار روحی روانی که همه‌گیری کرونا برای همه رقم زده باید با مردم از امید و آغازی دوباره گفته شود و به همین دلیل اکنون بهترین مجال است تا بگوییم زندگی جریان ساز است.

به گفته وی از راه رسیدنِ بهار و نوروز برای بسیاری از بزرگانِ فرهنگی و ادبی ایران‌زمین دستاویزی می‌شد تا ته‌مانده جانِ اندوهگینِ خود را به‌کارگیرند و با آدمیان از امید و گشایش بگویند.

سراینده گران‌مایه این روزگار، هوشنگ ابتهاج می‌گوید:

بها را، تلخ منشین، خیز و پیش‌آی
گره واکن ز ابرو، چهره بگشای

بها را از گل و می، آتشی ساز
پلاسِ درد و غم در آتش انداز

کاوه یوسف زاده اهل شهرستان بم و از شاگردان استاد ایرج بسطامی بوده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8461

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.