افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
استاندار کرمان اعلام کرد

آغاز محدودیت های سختگیرانه در شهرهای قرمز استان کرمان

  • کد خبر : 8800
  • 05 تیر 1400 - 18:49
آغاز محدودیت های سختگیرانه در شهرهای قرمز استان کرمان

استاندار کرمان با تاکید برآنکه در بحث کرونا و در نقاط آسیب باید تدابیر سختگیرانه را حتی بالاتر از طرح محدودیت‌های هوشمند به کار گیریم، تصریح کرد: از فرمانده انتظامی استان کرمان درخواست داریم محدودیت‌های ترددی از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان به داخل شهرها را سختگیرانه لحاظ کنند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، علی زینی وند ظهر امروز پنجم تیرماه در هشتاد و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد گفت: در حوزه شوراها اعتراضاتی وجود دارد و همه اعتراضات باید در مسیر قانونی خودش مطرح شود و کشاندن آن به رسانه بدون استناد قانونی جرم محسوب می شود.

وی ادامه داد: انتخابات تمام شده و مدیران در این بازه زمانی تا پایان دولت به لحاظ قانونی، اخلاقی و شرعی مجاز نیستند کار مردم را رها کنند و با پایان یافتن انتخابات، مقداری از حجم کارهای آنها کاهش یافته و حق ندارند یک ذره در کارهای خود کوتاه بیایند.

استاندار کرمان تاکید کرد: از فرمانداران می خواهم که بر کار مدیران نظارت کنند، ضمن آنکه معاونت سیاسی استانداری نیز بر کار فرمانداران نظارت داشته باشد و هیچ گونه کوتاهی از مدیران پذیرفته نیست و جایی که خودم می توانم برخورد و فرماندار کم کار را حتما عزل می کنم.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در استان کرمان بیان کرد: استان کرمان در وضعیت خوبی به لحاظ بیماری کرونا قرار ندارد و آمار ابتلا به شدت در حال رشد است.

زینی وند با تاکید برآنکه در نقاط آسیب باید تدابیر سختگیرانه را حتی بالاتر از طرح محدودیت‌های هوشمند به کار گیریم، تصریح کرد: از فرمانده انتظامی استان کرمان درخواست داریم محدودیت‌های ترددی از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان به داخل شهرها را سختگیرانه لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه اکنون مهمترین مساله جان مردم است و باید مردم را در برابر کرونا محافظت کنیم، افزود: هرگونه تجمع و مراسمی در شهرهای قرمز خارج از چارچوب ‌های ابلاغی وزارت بهداشت مجاز نیست و نمازهای جمعه نیز باید طبق پروتکل‌ها در فضای باز و با رعایت تعداد ۷۰ تا ۱۰۰ نفر باشد و پیشنهاد می کنم که نماز جمعه ها در شهرهای قرمز و نارنجی دیگر برگزار نشود یا در فضای باز برگزار شود.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه فرماندارن اگر مشاهده کردند که در خانه ای مراسمی برگزار می شود داماد و پدر داماد را به دستگاه قضا معرفی کنند، اظهار کرد: تالارها در شهرهای قرمز و نارنجی باید تعطیل شوند.

زینی وند با اشاره به شیوع کرونا در کشورهایی که واکسیناسیون انجام داده اند، عنوان کرد: طبق شواهد واکسن ها نتوانستند از شیوع بیماری بکاهند اما در میزان مرگ و میر موثر بوده است بنابراین فعلا تنها راه ما رعایت مسایل بهداشتی است.

وی بیان کرد: به عنوان حاکمیت، اول باید از خودمان در تعطیلی مراسم و همایش‌ها شروع کنیم، دعوت به مراسم به هیچ عنوان نداریم و تفرجگاه و بوستان‌ها هم در شهرهای قرمز و نارنجی باید بسته باشند.

استاندار کرمان بر لزوم تشدید نظارت ها تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی تجهیزات ها خود را تکمیل کنند.

وی خطاب به نیروی انتظامی گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ جریمه‌ای از تردد بین شهری و شبانه بخشیده نشود و فرمانداران نیز موظف هستند همه بازارهای شلوغ را تعطیل کنند و برای سایر صنوف هم در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونای استان با سقف محدودیت فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

زینی وند با تاکید بر اینکه اگر فرمانداری کنترل مباحث را در حوزه کاری خود انجام ندهد، ما برای او تصمیم‌گیری می‌کنیم، اظهار کرد: موضوعی مهمتر از جان مردم نداریم. استان کرمان بعد از استان سیستان و بلوچستان در وضعیت خطرناک کرونایی قرار دارد، لذا هیجگونه تسامحی نداشته باشید.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8800

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.