افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

آذر، سیاه‌ترین ماه شرق استان/ ممنوعیت برگزاری تمامی مراسمات دی ماه

  • کد خبر : 7738
  • 09 دی 1399 - 19:31
آذر، سیاه‌ترین ماه شرق استان/ ممنوعیت برگزاری تمامی مراسمات دی ماه

ظهر امروز ۹ دی جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با محوریت تصمیم گیری در خصوص مراسمات ماه دی تشکیل شد.

به گزارش طلوع ارگ، ظهر امروز ۹ دی جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، دکتر رئیسی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای این ستاد با محوریت تصمیم گیری در خصوص ایام فاطمیه و مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم ضمن تاکید بر نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل ها گفت: نباید بگذاریم اقداماتی که انجام شده کمرنگ شوند، این وضعیت میتواند با کوچکترین کم توجهی به شرایط قبل برگردد.

وی افزود: در ماه آذر ۴۰ فوتی مبتلا قطعی به کرونا داشتیم که سیاه ترین ماه شرق استان بود

وی خاطرنشان کرد: احتمال برگشت به وضعیت نارنجی و حتی قرمز بسیار بالاست وی در ادامه گفت: باید از تجمعات حداقلی هم جلوگیری شود زیرا یکی از مهمترین عوامل شیوع کرونا دروهمی ها و تجمعات کوچک است.

وی تاکید کرد: تا پایان ماه دی برگزاری هرگونه مراسم و تجمع از قبیل مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه ممنوع است.

وی در پایان گفت: تمامی محدودیت های ترددی از قبیل شبانه و بین شهری همچنان پا برجاست؛ وی افزود: نباید اقداماتی صورت گیرد تا دوباره شاهد پیک بیماری باشیم.

دکتر رئیسی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بم نیز در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا گفت: در هفته سوم آذر ۱۹ فوتی و در هفته چهارم آذر ۶ فوتی داشته ایم که این آمار در هفته اول دی به ۴ فوتی رسیده است. وی همچنین در خصوص میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم گفت: این میزان از ۵۹ درصد به ۸۵ درصد افزایش داشته و همچنین در اصناف از ۷۰ درصد به ۹۱ درصد نیز رسیده است که جای تشکر از تمامی کسبه دارد.

وی در ادامه گفت: میزان بستری و فوتی ما کاهش یافته، در حال حاضر ۲۸ بیمار در بیمارستان پاستور بستری هستند که از این تعداد ۱۶ مورد مثبت قطعی و بقیه مشکوک هستند؛ وی خاطرنشان کرد: بیماران کم اما با وضعیت وخیم به بیمارستان می رسند که همین امر احتمالا آمار فوتی های ما را افزایش دهد.

وی در پایان گفت: پیشگیری باید همچنان ادامه یابد و از عادی سازی بیماری نیز جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7738

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.