افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

آخرین خبرهای ستاد کرونا در بم

  • کد خبر : 6269
  • 16 تیر 1399 - 19:36
آخرین خبرهای ستاد کرونا در بم

همه جای استان وضعیت قرمز؛ شرق استان کرمان نارنجی (مرز قرمز) ابتلای ۵ نفر از کارکنان یکی از بانکهای بم به کرونا در روزهای اخیر بیماران در شرق استان کرمان در حال افزایش هستند ابتلای روزانه ۱۰ نفر به طور میانگین در شرق استان کرمان + آخرین آمار کلی برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی […]

همه جای استان وضعیت قرمز؛ شرق استان کرمان نارنجی (مرز قرمز)
ابتلای ۵ نفر از کارکنان یکی از بانکهای بم به کرونا در روزهای اخیر
بیماران در شرق استان کرمان در حال افزایش هستند
ابتلای روزانه ۱۰ نفر به طور میانگین در شرق استان کرمان + آخرین آمار کلی
برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی اقدامی ضد ارزشی است
درخواست از دادستان و استانداری برای ممنوع کردن مراسم عقد و عروسی
مراسم پرسه فقط یک بار در بهشت زهرا و بصورت سرپایی برگزار شود
دستورالعمل برداشت خرما به زودی اعلام می‌شود
ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم در مناطق ییلاقی خصوصا دهبکری
تالارها در صورت عدم رعایت پروتکلها پلمب می‌شوند

اختصاصی طلوع ارگ: جلسه ستاد کرونا در شهرستان بم امروز دوشنبه شانزدهم تیر در فرمانداری برگزار شد. در این جلسه دکتر عباس‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم که شهرستانهای بم، ریگان، فهرج و نرماشیر را تحت پوشش دارد گفت: این شهرستانها (شرق استان کرمان) در وضعیت نارنجی قرار دارند و با اینکه نسبت به بقیه نقاط استان وضع بهتری دارند اما بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش هستند که امیدواریم با حساسیت و دقت مردم و رعایت پروتکلهای بهداشتی و ماسک زدن، وضعیت بدتر نشود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای اخیر ۵ نفر از کارکنان بانک رفاه شعبه مرکزی بم به کرونا مبتلا شده‌اند و این شعبه فعلا تعطیل است افزود: از مردم می‌خواهیم نسبت به سلامت خود و خانواده و شاغلین در مکانهای پر رفت و آمد و همچنین پرسنل درمان که این روزها فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند مراقبتهای لازم را به عمل بیاورند و به هوش باشند که کرونا به آنها نزدیکتر از آن چیزی است که فکر می‌کنند و در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی هر لحظه امکان مبتلا شدنشان وجود دارد.
به گزارش طلوع ارگ؛ این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۱۶۰۰ تست در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده گفت: ۱۲۰۰ تست مربوط به بم و مابقی مربوط به سه شهرستان دیگر بوده است که در مجموع ازاین مقدار تاکنون ۴۳۴ مورد مثبت داشته‌ایم(طلوع ارگ: با محاسبه آمار اعلامی در ۱۵ خرداد که جمعا ۱۲۷ مورد بوده؛ به طور میانگین در یک ماه گذشته روزانه ۱۰ نفر در شرق استان کرمان به کرونا مبتلا شده‌اند). از تعداد ۴۳۴ مورد مثبت، ۲۸۰ مورد مربوط به شهرستان بم و ۳۶ و ۶۵ و ۵۱ نفر به ترتیب مربوط به شهرستانهای نرماشیر، فهرج و ریگان بوده است که تاکنون متاسفانه ۹ نفر از این افراد جان باختند. هم اکنون نیز ۱۳ نفر در بیمارستان پاستور بم در بخش ویژه کووید ۱۹ بستری هستند.
عباس‌زاده با بیان اینکه اولین عامل ابتلا در منطقه ما سفر و دومین عامل مهمانی‌ها هستند؛ برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی در این شرایط اقدامی ضد ارزشی خواند و افزود: از دادستان محترم و استانداری می‌خواهیم ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم عقد، عروسی و… را اعلام کنند.
وی اظهار کرد: در حوزه خرما پروتکلهای بهداشتی پیشنهادی را به وزارت بهداشت ارسال کردیم که ظرف دو سه روز آینده نتیجه آن مشخص می شود و پس از ابلاغ همه کشاورزان و سردخانه‌داران موظفند طبق آنها خرمای امسال را برداشت کنند.
هادی شهسوارپور فرماندار بم نیز در این جلسه اعلام کرد که در مناطق ییلاقی خصوصا دهبکری برگزاری هرگونه مراسم ممنوع است. وی اظهار کرد: در شهرستان بم بدلیل وضعیت نارنجی باید ظرفیت تالارها مشخص شود و سپس بر اساس پروتکلهای بهداشتی باید مراسم را باید برگزار کنند و اگر گزارش کارشناس بهداشت از عدم انجام پروتکل های بهداشتی در تالار داده شد، تالار تا اطلاع ثانوی پلمب خواهد شد.
وی ادامه داد: در استان کرمان از پنج دانشگاه علوم پزشکی، چهار دانشگاه وضعیت قرمز و فقط بم وضعیت نارنجی دارد که باید سعی کنیم اوضاع روز به روز بهتر شود و اولین شهرستان در کل کشور بودیم که اجباری شدن ماسک را اعمال کردیم.
آقای شهسوارپور با تاکید بر تشدید نظارتها اظهار کرد: به شهروندان عزیز توصیه می‌کنیم که مراسم ترحیم را فقط یک بار و در فضای باز بهشت زهرا و بصورت سرپایی و در مدت زمان کمی برگزار کنند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6269

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.