افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

۵۷۳ ابتلا و ۴۸ جان‌باخته در استان کرمان

  • کد خبر : 5872
  • 02 اردیبهشت 1399 - 17:05
۵۷۳ ابتلا و ۴۸ جان‌باخته در استان کرمان

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان، در ۲۴ ساعت گذشته، بر روی ۲۸۵ نمونه‌ی مشکوک به کرونا در استان کرمان آزمایش صورت گرفت و تست کرونای ۱۲ مورد آن مثبت شد. بر این اساس، آمار کل مبتلایان به کرونا در استان تا عصر سه‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه، به ۵۷۳ نفر رسید. هفت نفر از مبتلایان جدید مرد و پنج نفرشان زن هستند. از این ۱۲ نفر، شش نفرشان از مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی «کرمان»، سه نفرشان از مناطق تحت پوشش دانشگاه «رفسنجان» و دو نفرشان از مناطق تحت پوشش دانشگاه «جیرفت» هستند و یک نفرشان هم از مناطق تحت پوشش دانشکده علوم‌پزشکی «سیرجان». خوشبختانه، طی ۲۴ ساعت گذشته، فرد دیگری از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت نکرده است.

دکتر مهدی شفیعی، سخنگوی این دانشگاه، عصر سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه درباره‌ی آخرین وضعیت استان کرمان در جدال با کرونا توضیحاتی داد. او گفت: «با ارسال ۲۸۵ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان در ۲۴ ساعت گذشته، تست ۱۲ نفر مثبت شد. پنج نفر از مبتلایان جدید زن و هفت نفر از آن‌ها مرد هستند».
وی افزود: «شش نفر از این بیماران در حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، سه نفر در حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، دو نفر در حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت هستند و یک نفر در حوزه‌ی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان است».
شفیعی با بیان اینکه با شناسایی بیماران جدید، تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان به ۵۷۳ نفر رسید، اظهار کرد: «خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در استان نداشتیم و در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۸ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند».
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان ادامه داد: «طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از بیماران از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند».
وی گفت: «از ابتدا تا کنون در مجموع ۳۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان بهبود پیدا کرده‌اند».

علوم‌پزشکی کرمان، امروز، شمار بیماران بستری در آی‌سی‌یو، بیمارانی که در نقاهت‌گاه هستند، آمار کل بیماران حاد تنفسی و بیماران مشکوک به کرونا را اعلام نکرده است. این در حالی است که تا پیش از این، کل این آمارها در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت.

در این‌باره، دکتر شفیعی در پاسخ به فردای‌کرمان توضیحاتی داد. به گفته‌ی او، این چند دسته آمار در سامانه‌ی مربوط به داده‌های کرونا ثبت نمی‌شود و جزو آمارهای غیرضروری محسوب می‌شوند. نیاز است آن را از شهرستان‌ها جمع‌آوری کنند و هماهنگی و جمع‌آوری آن هم زمان‌بر است و حتی ممکن است اغتشاشی در آمارها، به‌دلیل اینکه از چند دانشگاه و در ساعات مختلف می‌رسد، ایجاد شود. ضمن اینکه تا ساعت ۱۵ امروز، این آمارهای نهایی، به‌طور کامل، به علوم‌پزشکی کرمان نرسیده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5872

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.