افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

گزارش نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٩/١٧

  • کد خبر : 3284
  • 18 آذر 1397 - 9:38
گزارش نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٩/١٧

گزارش نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٩/١٧ با حضور پشتیبان شهردار بم برگزار شد. در این نشست رئیس شورا ضمن اشاره به روز دانشجو به دانشجویان تبریک گفت و ادامه داد: به مناسبت روز دانشجو تعدادی از دانشجویان دانشگاه های سطح شهر را دعوت کردیم و در خصوص مشکلات آنها به بحث […]

گزارش نشست عمومی شورای اسلامی شهر بم در تاریخ ٩٧/٩/١٧ با حضور پشتیبان شهردار بم برگزار شد. در این نشست رئیس شورا ضمن اشاره به روز دانشجو به دانشجویان تبریک گفت و ادامه داد: به مناسبت روز دانشجو تعدادی از دانشجویان دانشگاه های سطح شهر را دعوت کردیم و در خصوص مشکلات آنها به بحث پرداختیم. در ادامه پشتیبان شهردار شهر بم در خصوص بیمه پارسیان و تعهداتش گفت: طبق آیین نامه مالی شهرداری بیمه موظف است به تعهداتش عمل کند به دلیل تعلل در پرداخت کامل در قبال تعهداتش و عدم رضایت پرسنل شهرداری خواهان آن هستیم که بدون ترک تشریفات قرارداد پارسیان لغو و با برنده دوم مناقصه که بیمه سامان است قرارداد ببندیم
بیمه پارسیان باید اسنادش را در بم کامل کند و اینکه بیمه باید نماینده‌ای در شهرستان داشته باشد که پارسیان این شرایط را در ابتدای قرارداد داشت اما در عمل نسبت به شرایط ویژه بیمه تکمیلی کوتاهی کرد فعلا با این بیمه خود را ادامه می دهیم در صورتی که به تعهداتش عمل نکند مابقی قرارداد را با بیمه دیگری ادامه خواهیم داد و از این پس بیمه ای که وضعیت مالی مناسبی ندارد حق شرکت در مناقصات را ندارد.

در این نشست به پلاک گذاری درخت های نخل در خانه باغ ها و باغ ها نیز اشاره شد تا تمام درختان پلاک گذاری شوند این طرح در همه مراحل از جمله دریافت پروانه، فروش، پایان کار و غیره اجرا خواهد شد. طبق قانون ضوابط طرح تفصیلی هر درخت نخلی که بدون اجازه قطع شود ۶ ماه حبس و از یک تا ده میلیون جریمه دارد. درختانی هم که بیش از ۹ متر ارتفاع داشته باشند بعد از کاشت درخت جدید قطع می شوند مبلغ هر پلاک ۱۰ هزار تومان است با مضمون (درخت جان من است) با شماره پلاک. همچنین برای تشخیص قطع درخت باید جهاد کشاورزی نظر بدهد.

پشتیبان در ادامه گفت: برای آسفالت ۸۰۰ هزار متر مربع به ۲ میلیارد پول احتیاج داریم هزینه هر متر مربع آسفالت ۵۰ هزار تومان است و هزینه یک مترمربع ۲۵ هزار تومان و ما درشهر سه هزار کوچه داریم که قریب به سه میلیون متر مربع است ما تاکنون برای چهار مرحله ۸ مرتبه آگهی مناقصه گذاشتیم اما به دلیل مشخص نبودن قیمت قیر کسی در مناقصات شرکت نکرد اولویت اول ما کانال های گاز می باشند.

در ادامه نشست تعدادی از اهالی شهرک رزمندگان جهت پیگیری مشکلات شهرک به نمایندگی نعمتی وارد صحن علنی شورا شدند. عزیز آبادی خطاب به حاضرین در صحن شورا گفت: به مسائل و مشکلات شهرک رزمندگان واقف هستیم یک سری حرکت‌ها در شهرک رزمندگان صورت گرفت اما با توجه به اینکه این شهرک از قبل مورد بی مهری قرار گرفته بود اقدامات انجام شده به چشم نمی‌آید با قطع شدن ارزش افزوده اقدامات شهرداری هم محدود و کمتر شده و یک دفعه قیمت قیر ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و شهرک رزمندگان، شهرک امام، سنگستان و سید طاهرالدین نادیده گرفته شدند.
در بازدیدی که ایزدی هفته قبل از بم داشت ما شهرک رزمندگان، فلکه شهرک رزمندگان، خیابان چذابه را نشان دادیم و گفتیم که اینگونه نیست که بم ساخته شده باشد. نعمتی نماینده اهالی شهرک رزمندگان گفت: سال ۱۳۶۸ به رزمندگان زمین واگذار شد و بلوک ۲ اولین جایی بود که تقسیم شد شهرک امام بعد از زلزله ساخته شد اما وضعیتش به مراتب بهتر از شهرک رزمندگان است بارها جلسه گذاشتیم و تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است نمی گوییم که در شهرک کاری انجام نشده اما به نسبت جاهای دیگر شهر بم عادلانه نیست، کنده کاری های آسفالت در شهرک بعد از زلزله با گذشت ۱۴ سال هنوز آسفالت نشده است ما در شهرک فضای سبز و پارک نداریم.


سام نژاد در ادامه پیشنهاد داد که اعتراضی توسط رزمندگان شهر نوشته شود و به مقامات بالاتر ارسال کنند تا همه بدانند بازسازی بم هنوز انجام نشده است. هم اکنون خلیلی عضو شورا صحن شورا را در ساعت ٢٠:٠۶ دقیقه ترک کرد.

پشتیبان در خصوص برنامه‌های ۵ دیماه گفت: شهرداری دبیرخانه ستاد برگزاری ۵ دی ماه است و تاکنون ۱۵ اداره برای شرکت در این مراسم نام نویسی کرده اند و هیچ هزینه ای تاکنون بر عهده شهرداری نیست و شهرداری بدون مجوز شورای شهر هیچ هزینه ای نمی کند.
ولندیاری نایب رئیس شورا هم به برگزاری همایش شوراها در شهرستان جیرفت طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: از اعضای شورای شهر بم دو نفر در این همایش حضور داشتند و به موضوعی که در آن همایش مطرح شده بود پرداخت مبنی بر اینکه باید مصوبات شورا مشروح نوشته شود و فقط مصوبات شورا با امضای رئیس شورا به فرمانداری ارسال شود. همچنین در ادامه نشست به جشن مرکبات اشاره و سه تاریخ را برای برگزاری و همچنین مکان آن پیشنهاد داده شد.و برآورده کلی هزینه ای قریب به ۳۰ میلیون تومان بود و اگر کلیه برنامه ها به گروه های تهرانی سپرده شود ۵۰ میلیون هزینه خواهد داشت و در پایان نتیجه این شد که جشن مرکبات باید به خوبی برگزار شود و زمان آن سی آذرماه همراه با شب یلدا باشد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3284

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.