افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024

گزارش مراسم تکریم دکتر مکارم ومعارفه دکتر عباس زاده به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی بم

  • کد خبر : 2635
  • 15 خرداد 1397 - 11:32
گزارش مراسم تکریم دکتر مکارم ومعارفه دکتر عباس زاده به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی بم

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، مراسم تکریم دکتر مکارم ومعارفه دکتر عباس زاده به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی بم در  شرایطی در سالن اجتماعات اداره ارشاد  برگزاری شد که هیچ جای خالی با وجود صندلی های اضافی فراوان وجود نداشت و برخی شرکت کنندگان این مراسم ۴ ساعته دم درب اصلی سالن ایستاده نظاره […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، مراسم تکریم دکتر مکارم ومعارفه دکتر عباس زاده به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی بم در  شرایطی در سالن اجتماعات اداره ارشاد  برگزاری شد که هیچ جای خالی با وجود صندلی های اضافی فراوان وجود نداشت و برخی شرکت کنندگان این مراسم ۴ ساعته دم درب اصلی سالن ایستاده نظاره گر جلسه بودند.
این آیین معارفه با حضور ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان رییس شورای هماهنگی کلان منطقه هشت بهمراه هیئت همراه ،ائمه جماعت شهرستانهای شرقی، مهندس نیکزادی پناه نماینده مردم در مجلس و فرمانداران و مسوولین شهرستان های شرقی استان کرمان  برگزارشد.

اختلافات سیاسی را کنار بزاریم و با هم صادق باشیم

حجت الاسلام ایران نژاد امام جمعه نرماشیر طی سخنانی در این جلسه با اشاره به  اختلاف ات سیاسی فراوانی که در شرق استان وجود دارد بیان کرد:مسئولین روبرو ی هم با هم تعارف میکنید ولی در  پشت سر هم غیبت میکنید و از هم انتقاد میکند که این کار اصلا درست نیست.
وی با اشاره به تغییر ناگهانی و یک شبه مدیر کل آموزش و پرورش اظهار داشت: کار بدی بوده که شب امتحانات بیایید و و به طور ناگهانی مدیر کل آموزش و پرورش را جابجا کنید.این کار به معلم، مدیران منطقه و دانش آموزان آسیب های جدی را وارد میکند .
ایران نژاد به  وحدت و انسجام در جریان سیاسی اصلاح طلب و سایر مسوولین منطقه و همچنین خدمت روزافزون به مردم تاکید داشت.
وی در پایان خواستار تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان و علما در شرق استان برای حل مشکلات شد.

وزارت بهداشت تنها ناجی ساخت بیمارستان‌ ۲۲۰ تختخوابی بم

ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش به این مهم اشاره داشت که  برای سرعت بخشیدن به ساخت بیمارستان‌ ۲۲۰ تختخوابی بم این طرح باید  از وزارت مسکن به وزارت بهداشت انتقال یابد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود :امروزه در راستای طرح تحول سلامت ما شاهد اجرای پروژه‌های عظیم بهداشتی در نقاط مختلف کشور هستیم و باید این  مهم را درک کنیم که انسان سالم محور توسعه کشوراست .
انقلاب ما در دوران مختلف مشکلات را به خوبی پشت سر گذاشته و ما باید القاء مثبت در جامعه ایجاد کنیم که تک تک مردم به ویژه نخبگان، دانشمندان و علما در این زمینه وظیفه داریم و مسوول هستیم.
گلمکانی با اشاره  به برجام  و شرایط کنونی کشورافزود: گرچه انتقاداتی به برجام شده و می‌شود اما برجام یک توفیق بزرگ بود و هست که بزرگترین دستاورد آن اثبات خوی استکباری آمریکاست.
معاون وزیر بهداشت گفت: در برجام پنج قدرت بزرگ دنیا در برابر ایران نشستند و مذاکره کردند اما دشمن پس از ماه‌ها عهدشکنی کرد، امروز حفظ عزت و اقتدار کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ایران در صورت انجام شروط رهبری در برجام خواهد ماند.

سرانه تخت به ازای هر یک‌هزار نفر حدود یک درصد

علی رشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت:
در کلان منطقه ۸ کشور شامل کرمان و سیستان و بلوچستان سرانه تخت حدود یک درصد به ازای هر یک‌هزار نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: در طرح تحول سلامت افزایش کیفیت خدمات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خواسته من از مسوولان شهرستان‌های شرق استان این است که ما را در حوزه سلامت یاری کنند.
وی با اشاره به پهناوری استان کرمان به لحاظ زیرساخت بهداشتی درمانی جزو ضعیف ترین انسانهاست ادامه داد:  کار دانشگاه علوم پزشکی هم در بعد وسعت و هم‌ در بعد جمعیت بسیار زیاد است که این مسئله موجب بروز مشکلاتی می‌شود و کار ما را سخت می‌کند.

به زودی با تجربیات بهتر و غنی تر از گذشته به بم باز میگردم

دکتر مکارم در ادامه این جلسه با اشاره به حمایت برخی از مسولین و امام جمعه بم برای ماندن در سمت رئیس دانشگاه افزود: من از همه آنان سپاسگزارم که تلاش های پی در پی برای ماندن من انجام دادن ولی خدمت رسانی در هر جا و امکان پذیر است مهم ماندگاری و نتیجه فعالیت است که میماند.

وی با اشاره به همراهی همیشگی خود با نیکزادی پناه نماینده مجلس بیان کرد : ما در بعضی از موارد هم فکر هم نبودیم اما تمام سعی خدا را کردیم که همراه هم باشیم.
من دلم میخواست هم فکر وی باشم ولی در بعضی موارد نشد اما شخصیت حقوقی مهندس نیکزاده به حدی برجسته و والا است که همه ما در هر جا و هر شرایط باید همراه وی درجهت توسعه این شهرستان باشیم .
من نیز بعد از ساعت اداری به دلیل ارائه خدمت به مردم شهرستان جیرفت آماده همکاری با مهندس نیکزادی خواهم بود.
وی با بیان اینکه جایگاه و مسولیت همیشگی نیست ادامه داد: اگر هر فرد در هر شرایط این باور را داشته باشد که همه چیز روزی تمام میشود و تنها باقی مانده آن سمت و جایگاه نتیجه خدمت و نحوه فعالیت است دیگر زندگی و دست کشیدن از مال دنیا دشوار نخواهد بود.
وی گفت: با خدایی خود عهد بستم از تمام تجربیات چندین ساله در جهت پیشرفت جیرفت و بالا رفتن سطح علمی دانشجویان این دانشگاه کمال استفاده را ببرم .
دکتر مکارم افزود: من یک بمی هستم و در هر جای دنیا که خدمت کنم شهرستان دارالصابرین رو فراموش نمیکنم چرا که هیچ انسانی زادگاهش را از یاد نمیبرد و یک روز نه چندان دور با تجربیات بهتر و غنی تر از گذشته به بم برای خدمت رسانی بر میگردم.
وی با اشاره به معارفه وی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: مردم جیرفت با استقبال بی نظیری من رو به عنوان یک خادم در بین خود پذیرفتند ومن شرمنده آنان هستم.
در همین جا اعلام میکنم دست تک تک مردمان زحمت کش و رنج کشیده جیرفت را می بوسم و قول میدهم برای خدمت رسانی به این مردم از هیچ خدمتی کوتاهی نکنم .
وی با ضمن قدر دانی از تمامی مدیران و مسولیت حاضر در این جلسه افزود :من همیشه در هر زمان و هر شرایط در کنار شما خدمت گذاران مردم بم هستم .
وی با اشاره به رئیس جدید دانشگاه اشاره داشت: من در کنار همکار خوبم جناب دکتر عباس زاده هستم و هر جا نیاز بود میتوانم با من مشورت و از تجربیات موجود استفاده کنند.

برخورد با مردم باید بدون گرایش سیاسی و قرابت فامیلی باشد


نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس تاکید داشت:
مردمی که در یک سرزمین زندگی میکنند  باید همگی از یک حقوق برخوردار باشند و گرایش سیاسی و قرابت فامیلی نداشته باشیم.
نیکزادی پناه  با اشاره به اینکه دکتر عباس زاده استاد اخلاق در نظام پزشکی است افزود:  قطعا زمانی پزشک مسولیت خطیر پزشکی را برعهده میگیرد مانند نمایندگان مجلس قسم یاد میکنند دور از گرایش سیاسی و منیت انسانی در خدمت مردم و خصوصا بیماران باشند.
وی با بیان اینکه قطعا در بحث اخلاق چند موضوع را باید رعایت کنیم که اولین آن انصاف است تصریح کرد:
باید همیشه در دو کفه ترازو  را داشته باشیم و سعی  کنیم جامعه ای که در محیط شغلی کار میکنند انصاف را براساس شاخص کاری و اخلاقی در نظر بگیریم و شایسته گزینی داشته باشیم.
وی در خصوص دومین نکته در بحث اخلاق بیان کرد:
مجموعه پرسنلی که در محیط اداری کار میکنند طبیعتا منتظر می مانند که با توجه به تجاربی کسب میکنند بتوانند روزی به منصبی که در سازمانشان است برسند.
وی ادامه داد:هر کس را در جایگاه خود قرار دهیم و باید رفتارهایشان را در باره مردم و همسایگان و همکارانمان بیش ازگذشته رعایت کنیم تا حس همیاری و همکاری در سازمان وجود آیند نه اینکه این احساس بوجود آید فلان کس برتری دارد و حق و حقوق ما را نابود گرده است.

ارتقاء ده پله ای دانشگاه علوم پزشکی  تا یک سال آینده

دکتر عباس زاده با اشاره به سلامت موضوعی اجتماعی است که همه افراد، شهروندان ، پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت هستند و برای رشد این حوزه همگی باید با یکدیگر تلاش کنیم ادامه داد: اگر بخواهیم هر خدمتی انجام دهیم با بیماری امکان پذیر نیست و دانشگاه بم پرچمدار توسعه سلامت است
وی افزود: زیرساخت به همراه رشد کیفی موثر است  و ما برنامه جامعه برای رشد جامع دانشگاه در دستور کار  داریم  و  و در این میان تمام تلاش خود را نیز خواهیم کرد و هر جا مشکلی بود کمک میکنیم.
دانشگاه علوم پزشکی بم به زودی به یک شهر دانشگاهی تبدیل می شود و در این راستا همکاری  اساتیدی و شهروند  نیازمند است.
عباس زاده با تاکید بر جایگاه والای دانشگاه علوم پزشکی بم  اظهار داشت من با این پتانسیل بالای نیروی انسانی که  در این فضا علمی ،آموزشی،شاهد هستم این نوید را میدهم که در سال آینده رتبه علمی این دانشگاه ده پله افزایش یابد.
این استاد دانشگاه به طرح جامع سلامت اشاره داشت و بیان کرد: من در همین جا قول خواهم داد طرح جامع سلامت در این شهرستان همگام با دیگر شهرها پیش برود.
وی افزود: من با خانواده خود به بم آمدم تا در کنار تجربه  رمیدن ساله خود با درد های این مردم نیز آشنا شوم و برای آرامش آنان قدم وردارم.

 

خبرنگار: مونا موسی نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2635

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.