افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
نماینده مردم شرق استان کرمان در خانه ملت:

کنترل بازار خرما، در گروی راه‌اندازی صنایع جانبی خرما در شرق استان

  • کد خبر : 2243
  • 11 اسفند 1396 - 12:02
کنترل بازار خرما، در گروی راه‌اندازی صنایع جانبی خرما در شرق استان

نماینده مردم شرق استان کرمان در خانه ملت گفت: در بحث کشاورزی مردم شرق استان، نیازمند ورود جدی به صنایع جانبی خرما در این منطقه هستیم زیرا راه اندازی این صنایع می تواند مشکل فروش خرما را حل کرده و بازار خرما را کنترل کنیم.

حبیب الله نیکزادی شامگاه پنجشنبه دهم اسفندماه در نشست صمیمی مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان با تاکید بر اینکه شرق استان اقیانوسی از ثروت است اطهار کرد: با توجه به ظرفیت های بالای شرق استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، صنایع و … اما امروز شاهد هستیم که ۸۰ درصد مردم این منطقه محتاج نان شب خود هستند که یک ظلم بزرگ برای مردم این منطقه است.

نیکزادی با بیان اینکه روابط بر انصاف در این منطقه در گذشته پیروز شده بود اظهار کرد: یکی از مشکلات این منطقه عدم مطالبه گری مردم بود که خوشبختانه تا حدودی این روحیه مطالبه گری به آنها برگشت داده شده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم در بازسازی شهر بم و براوات پس از وقوع زمین لرزه اظهار کرد: دولت نهم و دهم هیچگونه نظارتی بر بازسازی زلزله بم نداشته اما به جرات می توان گفت که در دولت یازدهم و دوازدهم نگاه مدیران نسبت به این منطقه عوض شده و مردم نیز بسیار امیدوار شده اند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه استاندار کرمان نگاه توسعه ای و بزرگی است که این موضوع را به فال نیک می گیریم افزود: متاسفانه با وجود داشتن ثروت های فراوان در شرق استان، شاهد یک عقب ماندگی جدی در این خطه هستیم به طوری که جهادکشاورزی هیچ خدماتی به منطقه شرق استان ندارد و توسعه نیافته ترین راه های استان در  شرق استان کرمان قرار دارد ضمن آنکه به پهنه معدنی شرق استان که حتی کمتر از سیرجان نیست بی توجهی های تاریخی شده است.

وی از پیگیری ها برای فرستادن ۸۰۰ بیمار صعب العلاج منطقه نگین بم به شهر اصفهان توسط خیرین برای انجام مراحل درمانی اظهار کرد: ۴ رودخانه آب شیرین در منطقه وجود دارد که مطالعات آبی ۳ رودخانه باید به صورت جدی صورت گیرد تا این منابع از بین نرود و دلیلی ندارد در صورت وجود چنین آب سطحی در شرق استان، بخواهیم از آبهای زیرزمینی در این خطه استفاده کنیم.

وی به راه های ارتباطی این منطقه نیز اشاره و ادامه داد: هم اکنون شاهد هستیم اکثر نقاط استان، محورهای مواصلاتی به صورت دو بانده می باشند این در حالی است که مسیر نرماشیر به سمت ریگان به طور متوسط ماهانه ۲ کشته ناشی از حوادث رانندگی را به خود می بیند که خوشبختانه اعتبارات خوبی برای دو بانده شدن این مسیر در نظر گرفته شده است.

نیکزادی با بیان اینکه با بیان اینکه جاده های ریگان به نگین و فهرج به نگین از ابتدای انقلاب اسلامی هیچگونه بهسازی و بازسازی بر روی آنها صورت نگرفته است اظهار کرد: راه‌آهن فهرج به ایرانشهر نیز مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمان وجود دارد که می تواند فهرج را از بن بست بودن خود خارج کند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در خانه ملت در پایان خاطر نشان کرد: در بحث کشاورزی مردم شرق استان، نیازمند ورود جدی به صنایع جانبی خرما در این منطقه هستیم زیرا راه اندازی این صنایع می تواند مشکل فروش خرما را حل کرده و بازار خرما را کنترل کنیم. /ایسنا

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2243

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.