افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 17 April , 2024

نشست علنی شورای اسلامی شهر بم در تاربخ ٩٧/٩/١٩ با حضور نمایندگان دانشجویان

  • کد خبر : 3304
  • 20 آذر 1397 - 10:18
نشست علنی شورای اسلامی شهر بم در تاربخ ٩٧/٩/١٩ با حضور نمایندگان دانشجویان

نشست علنی شورای اسلامی شهر بم در تاربخ ٩٧/٩/١٩ با حضور نمایندگان دانشجویان دانشگاه های مختلف سطح شهر برگزار شد.

در این نشست عزیز آبادی با اشاره به نقش تاثیر گذار دانشجو در جامعه گفت: آینده کشور در دست قشر بزرگ دانشجو است و این قشر بر جامعه تاثیر بسیار دارد اگر قشر دانشجو در کنار شورا و پتانسیل‌های شورا قرار گیرد شاهد پیشرفت جامعه شهری در موارد متعددی خواهیم بود. عزیز آبادی به طرح پاکبان در ایام محرم اشاره کرد که توسط دانشجویان ارائه شد و باعث شد تا در سطح شهر نظافت به خوبی رعایت شود. کریمی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی در این نشست گفت: از آنجا که اکثر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش عالی بومی نیستند پس هر دانشجو به عنوان یک توریست محسوب می‌شود که می‌تواند معرف شهربم برای دیگران باشد. وی همچنین افزود: خوابگاه علوم پزشکی که در شهرک دوستی واقع می باشد فاقد امکانات رفاهی و فضای سبز است حتی برای ایاب و ذهاب دانشجویان از میدان مهدویت محل دانشگاه تا خوابگاه شهرک دوستی با مشکل مواجه هستیم. سیف اللهی دیگر دانشجوی میهمان از دانشگاه آزاد اهل بروات گفت: ما دانشجویان از حرف شنیدن خسته ایم و دوست داریم عملی صورت گیرد و کاری انجام شود و ادامه داد: فضای سبز و زیباسازی بلوار دانشگاه آزاد با مشکل مواجه است در حالی که می توانست بهتر از این باشد و این شایسته دانشگاه آزاد نیست. سالن آمفی‌تئاتر ما ناقص است کاش در خصوص تکمیل آن با ما همکاری شود. استقبال کردن فقط شنیدن نیست عمل کردن است و این متواند میراث مشترکی باشد. سیف الهی ضمن اینکه به رشته های موجود از جمله رشته های معماری و زراعت تا سطح دکترا در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: بهتر است فکری برای هدر رفت آب نیز صورت گیرد. عزیز آبادی در پاسخ به وی گفت: برای آبهای سرگردان سطح شهر مردم خودشان باید به شهرداری کمک کنند و شهرداری در این خصوص نمی‌تواند کاری انجام دهد.
قاسمی عضو شورا هم گفت: فضای سبز شهرک دوستی متعلق به شهرداری است و شورای شهر نهادی است مردمی که بر اساس رای افراد می‌توان مصوباتی داشت و به نتیجه رسید بازوی اصلی شورای شهر برای انجام امورات شهرداری است و این حق شماست سوال کنید و بپرسید که شهرداری چه کار میکند؟ هر مسئولی زمانی می‌داند نمی‌تواند کاری انجام دهد باید از آن مسئولیت استعفا دهد حتی من هم نتوانستم کاری انجام دهم باید شرمنده باشم.
من در حوزه عمران، معماری و شهرسازی بم نمی‌توانم کاری انجام دهم اما در حوزه های گردشگری برنامه دارم و امیدوارم بتوانم در این حوزه گامی بردارم. بنی اسدی دیگر عضو شورا هم گفت: خواسته ما این است که مسائل و مشکلات حوزه شهری را با اعضای شورا در میان بگذارید تا با همفکری و مشارکت شما مشکلات را حل کنیم هر کدام از ما باید با خودمان مرور کنیم که در این مدت در شورا چه کرده ایم این که انگشت اشاره خود را سمت دیگری بگیریم درست نیست. شورا با پتانسیل های خود اختیارات ویژه ای دارد و من در شش سالی که عضو شورا بودم تاکنون از عملکرد خود ناراضیم چون از اختیاراتی که قانون به من داده در اکثر مواقع استفاده نشده است. بنی اسدی در خصوص آبهای سرگردان سطح شهر نیز گفت: موضوع آبهای سرگردان شهر زمان زیادی است که در شورا مطرح می شود اما هیچ پیگیری کاملی صورت نمی گیرد باید در کنار اختیاراتی که شورا به ما میدهد جرأت و جسارت هم وجود داشته باشد. ولندیاری عضو شورا نیز گفت: اقتصاد و فرهنگ ما حتی، پویایی کشور و منطقه به دست قشر دانشجو است و هر زمان کار فرهنگی به قشر دانشجو محول شده است به بهترین نحو انجام شده است امروز دانشگاه‌ها از محور و رویکرد فرهنگی فاصله گرفته اند که باید این فاصله را کم کرد. سام نژاد گفت: شرایط مدیریت شهری با گذشته فرق کرده است امروزه مردم مطالبه‌گر شده‌اند و قطعاً مدیران جدی‌تر باید کار انجام دهند مدیریت در شرایط بحران بسیار مهم است در حالی که در شرایط عادی آسان است. وی ادامه داد: کمیسیون عمران معماری و شهرسازی برای المان سازی و طراحی میدان ۵ دی و سر بداران فراخوانی را داد ولی با استقبال روبه رو نشد، چند طرح وجود دارند که بعد از تایید برای عید نوروز اجرایی خواهیم کرد. المان میدان ۵ دی هم باید در شأن و منزلت مردم باشد برای همین تیمی را برای طراحی المان آن در نظر گرفته ایم همچنین دروازه ای برای ورودی شهر در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: به دلیل شباهت های زیاد فرهنگی و حتی وجود قنوات دو شهر بم و یزد بزودی تبادل گردشگری و فرهنگی بین این دو شهر صورت می گیرد همچنین از سردیس دکتر افلاطونیان رونمایی خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3304

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.