افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
رئیس دادگستری بم هشدار داد:

مجازات حبس در انتظار افرادی که اطفال را جهت تکدی گری می گمارند / ۳۰ متکدی در بم بازداشت شدند

  • کد خبر : 3112
  • 12 آبان 1397 - 13:11
مجازات حبس در انتظار افرادی که اطفال را جهت تکدی گری می گمارند / ۳۰ متکدی در بم بازداشت شدند

رئیس دادگستری شهرستان بم در گفت و گو با “سایت خبری طلوع ارگ” گفت: طی یک اقدام هماهنگ از سوی پلیس بیش از ۳۰ نفر متکدی در سطح شهرستان بم دستگیر و جهت سیر مراحل قضائی و اعمال مجازات تحویل دادگاه بم شدند. مصطفی عارف کیا، رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بم تکدی […]

رئیس دادگستری شهرستان بم در گفت و گو با “سایت خبری طلوع ارگ” گفت: طی یک اقدام هماهنگ از سوی پلیس بیش از ۳۰ نفر متکدی در سطح شهرستان بم دستگیر و جهت سیر مراحل قضائی و اعمال مجازات تحویل دادگاه بم شدند.
مصطفی عارف کیا، رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بم تکدی گری را جرم دانست و اظهار داشت: طبق ماده ۷۱۲ قانون تعزیرات مصوب سال ۱۳۷۵ تکدی گری تا سه ماه مجازات حبس دارد.
این مقام قضائی از مردم شهرستان بم خواست: در صورت مشاهده افرادی که به تکدی گری می پردازند، فوراَ مراتب را به پلیس اعلام و از پرداخت هرگونه وجه به چنین افرادی خودداری شود؛ زیرا با بررسی های بعمل آمده اکثر این افراد از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند.
وی با اشاره به ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی،اعلام کرد: هرکس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش نماید و یا ولگردی نماید به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی را که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد.
وی ضمن هشدار به افرادی که اطفال را جهت تکدی گری می گمارند، تاکید کرد :طبق ماده ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی هرکس طفل صغیر یا غیر رشیدی را وسیله تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به سه ماه تا دو سال حبس و استرداد کلیه اموالی که از طریق مذکور به دست آورده است محکوم خواهد شد.
رئیس دادگستری شهرستان بم در پایان از خدمات و زحمات فرماندهی انتظامی وکلیه پرسنل انتظامی شهرستان بم که در راستای تامین نظم و امنیت جامعه تلاش می نمایند تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3112

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.