افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا‌ در استان کرمان عنوان کرد:

متناسب با وضعیت رنگ‌بندی، محدودیت‌ها در مناطق قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌گردد + اعلام محدودیتها

  • کد خبر : 8495
  • 18 فروردین 1400 - 10:45
متناسب با وضعیت رنگ‌بندی، محدودیت‌ها در مناطق قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌گردد + اعلام محدودیتها

با اعلام وضعیت جدید شهرهای کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۳۴.۸ درصد از شهرهای استان کرمان در وضعیت رنگ‌بندی قرمز قرار گرفتند.

به گزارش طلوع ارگ، عباس تقی‌زاده رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا‌ویروس در استان کرمان با اعلام این مسئله افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شیوع موج چهارم کرونا، هشت شهرستان شهربابک، سیرجان، بافت، رفسنجان، زرند، کوهبنان، کرمان و بم (۳۴٫۸ درصد استان) در وضعیت قرمز بیماری قرار گرفته‌ است.
وی ادامه داد: هشت شهرستان‌ نرماشیر، عنبرآباد، رودبار جنوب، جیرفت، بردسیر، انار، راور و منوجان نیز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فهرج، ریگان، قلعه‌گنج، کهنوج، فاریاب، ارزوئیه و رابر در وضعیت زرد قرار دارند.
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا‌ویروس در استان کرمان گفت: بر این اساس و متناسب با وضعیت رنگ‌بندی بیماری کووید- ۱۹ الزامات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در مناطق قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌گردد.
تقی‌زاده عنوان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود پروتکل‌های بهداشتی، استفاده مستمر از ماسک، رعایت ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی، ممنوعیت تردد شبانه و عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی را رعایت کنند.
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا‌ویروس در استان کرمان بیان داشت: بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در شهرهای قرمز مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار و فعالیت‌های آموزش حضوری مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید به طور کامل تعطیل شود.
وی افزود: همچنین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مانند نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه و مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز در این شهرها باید تعطیل گردد.
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس استان کرمان، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است که جریمه یک میلیارد تومانی در هر ۲۴ ساعت برای متخلف اعمال می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: کاهش حضور تا یک دوم کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان دو سوم باید صورت گیرد.
تقی‌زاده گفت: همچنین تمامی ماموریت‌های اداری غیرضرور باید لغو شود و برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات و با حضور حداکثر ۱۵ نفر امکان‌پذیر است.رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس استان کرمان بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ باید تعطیل باشند و از طرفی این محدودیت با تغییر شرایط و تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل تسهیل و تشدید است.
وی خاطرنشان کرد: کاهش حضور تا یک سوم ( یک سوم دورکاری و دو سوم حضور) کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان یک دوم باید صورت گیرد.
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس در استان کرمان اضافه کرد: همچنین تمامی ماموریت‌های اداری غیرضرور باید لغو شود و برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات و با حضور حداکثر ۲۰ نفر امکان‌پذیر است.
تقی‌زاده اظهار داشت: بر اساس محدودیت‌های شهرهای نارنجی، فعالیت‌های آموزش حضوری مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید به طور کامل تعطیل شود.
وی افزود: همچنین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مانند نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه و مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز باید تعطیل گردد.
به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس استان کرمان، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در هر ۲۴ ساعت برای متخلف اعمال می‌گردد.
لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8495

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.