افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024

زخم اعتیاد بر میدان تاریخی «مشتاق» کرمان

  • کد خبر : 6359
  • 05 مرداد 1399 - 18:49
زخم اعتیاد بر میدان تاریخی «مشتاق» کرمان

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، میدان (مشتاق) یکی از میدان‌های بزرگ و تاریخی کشور و استان کرمان به شمار می‌رود. در طرح بازسازی، شش محور ساختاری برای ورود به این میدان وجود دارد تا با اجرای آن میدان مشتاق به سرزنده ترین میدان در کشور و مرکز توسعه‌ای برای بازآفرینی نقش بافت […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، میدان (مشتاق) یکی از میدان‌های بزرگ و تاریخی کشور و استان کرمان به شمار می‌رود. در طرح بازسازی، شش محور ساختاری برای ورود به این میدان وجود دارد تا با اجرای آن میدان مشتاق به سرزنده ترین میدان در کشور و مرکز توسعه‌ای برای بازآفرینی نقش بافت کهن شهر کرمان تبدیل شود. با توجه به دلیل نزدیکی به بازار سنتی کرمان قرار بوده محلی برای مسافران و مردمی که خسته از خرید روزانه برمی گردند باشد تا در آفتاب داغ تابستان دمی در سایه درختان آن بیاسایند اما امروزه تبدیل به جایگاه معتادان متجاهر شده که به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای مواد مخدر استعمال می‌کنند. در طول روز بخصوص از ساعت ۱۱ ظهر به بعد برای جمع آوری مواد بازیافتی در شهر پخش می‌شوند و بعد غروب دوباره به این میدان بر می‌گردند. نگران کننده‌تر از آن این که در میان این معتادان متجاهر کودکان کم سن سال و زنان به وفور یافت می‌شوند. اکثر آنها خانه و کاشانه‌ای ندارند و حتی بعضی به راحتی اعلام می‌کنند که آزمایش ایدز آنها مثبت است و به گونه‌ای که در این شرایط کرونا این معتادان به راحتی از سیگار و سرنگهای اشتراکی استفاده می‌کنند.
این میدان یکی از مهمترین و تقریبا اصلی ترین میدان در بافت سنتی کرمان است. کسبه اطراف میدان می‌گویند بارها این مطلب را به ارگانهای ذی ربط خبر دادند ولی چه فایده بعد از مدتی که از جمع آوری این معتادان میگذرد دوباره آزاد می‌شوند و به همین محل بر می‌گردند. با صحبتی که با این افراد انجام شد اگه محلی برای استراحت و غذا و کار داشته باشند حاضر می‌شوند به کمپ بروند و اعتیاد خود را ترک کنند. این میدان چون از میادین اصلی شهر است اصلا جلوه خوبی برای گردشگری و مسافرانی که از شهر بازدید می‌کنند، ندارد و تصویری ناخوشایند را از بافت سنتی کرمان نمایانگر می‌کند.

عکس: ایسنا- ساره تجلی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.