افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

دهمین دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل پس از بیمارستان های پایتخت، خریداری و تحویل بیمارستان پاستور بم شد

  • کد خبر : 5910
  • 14 اردیبهشت 1399 - 10:52
دهمین دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل پس از بیمارستان های پایتخت، خریداری و تحویل بیمارستان پاستور بم شد

صبح دیروز سیزدهم اردیبهشت هادی شهسوارپور فرماندار بم، حجت الاسلام دانشی امام جمعه و دکتر عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم از بخش های الحاقی در حال ساخت و کانتینر دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل بیمارستان پاستور بازدید کردند.

به گزارش طلوع ارگ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ده مورد از دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل در کشور تحویل دانشگاه های علوم پزشکی شده است که بم دومین شهر پس از پایتخت است که این دستگاه را خریداری و تحویل بیمارستان پاستور داده است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در بیمارستان تأمین اکسیژن بیماران است و در سال ۹۷ از دو دستگاه اکسیژن ساز موجود در بیمارستان، یکی از دستگاه ها از مدار خارج شده بود و دستگاه بعدی خلوص اکسیژنی که به بیماران میداد پایین بود و همچنین استفاده از کپسول اکسیژن نیز خطراتی را به همراه داشت و هزینه های گزافی به بیمارستان تحمیل می شد.

دکتر عباس زاده گفت: بدلیل وجود بیماری کرونا ، درخواست افزایش اکسیژن را داشتیم و با پیگیری های معاونت توسعه، درمان و بیمارستان پاستور دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل با ظرفیت ۶۰۰ لیتر با مبلغ دو میلیاردو چهارصد میلون تومان خریداری و آماده بهره برداری است که نیاز بیمارستان را تا حد زیادی تامین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در اسفند سال ۹۸ تعداد تخت بیمارستان پاستور در پروانه ای که صادر شد به سیصد و بیست و نه تخت ارتقا یافت که درخواست ۱۰۸ تخت جدید داده شده است که بزودی با صدور مجوز، تعداد تخت بیمارستان به ۴۳۷ تخت ارتقا می یابد.

افزایش هر تخت یک میلیارد هزینه دربردارد

شهسوارپور فرماندار بم گفت: بیمارستان ۹۶تخت خوابی پاستور بم به ۳۲۹ تخت تبدیل شده و با افزایش ۱۰۸ تخت دیگر مجدد ارتقا خواهد یافت و افزایش هر تخت یک میلیارد تومان هزینه برمی دارد.

فرماندار بم گفت: امیدواریم شاهد رشد روز افزون دانشگاه علوم پزشکی در شرق استان کرمان باشیم و پروژه های نیمه تمام که در حال اجرا هستند را نیز به پایان برساند. وی گفت: بیمارستان ۲۰۲ تخت خوابی از پروژه های مهم جنوب شرق استان کرمان است بدلیل وجود نزدیکی مرزهایی که با پاکستان داریم در ردیف اعتباری عمرانی وزارتخانه قرار گرفته است و تا پایان دولت به نتیجه ای خوبی خواهیم رسید.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5910

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.