افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس:

حق طبیعی مردم است که از کالاهای خوب، با کیفیت و ارزان‌تر استفاده کنند

  • کد خبر : 2359
  • 19 فروردین 1397 - 15:29
حق طبیعی مردم است که از کالاهای خوب، با کیفیت و ارزان‌تر استفاده کنند

حبیب اله نیکزادی درباره نامگذاری سال ۹۷ اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۲ سال است که مسائل اقتصادی را در نامگذاری سال ها مطرح می کنند که شعارهای خوبی بوده و گاهی مسوولان کم و بیش به این شعارها عمل کرده و گاها کمتر توفیق داشته اند. وی با اشاره به اینکه در […]

حبیب اله نیکزادی درباره نامگذاری سال ۹۷ اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۲ سال است که مسائل اقتصادی را در نامگذاری سال ها مطرح می کنند که شعارهای خوبی بوده و گاهی مسوولان کم و بیش به این شعارها عمل کرده و گاها کمتر توفیق داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت از کالای ایرانی باید به دو جنبه توجه کنیم، افزود: مردم مصرف کنندگان اصلی کالاهای ایرانی هستند و باید در راستای اقتصاد مقاومتی و مقاوم شدن در برابر شیطنت ها و نقشه های شرق و غرب برای کشور، همچنین پویاکردن اقتصاد، ایجاد اشتغال و آرامش از هر جهت و معیشت خوب تلاش کنند.

نیکزادی تصریح کرد: تولیدکنندگان نیز باید برای بهبود کیفیت و قیمت کالا تلاش کنند، زیرا حق طبیعی مردم است که از کالاهای خوب، با کیفیت و ارزان تر از نوع خارجی آن استفاده کنند.

نماینده شرق استان کرمان در مجلس بیان کرد: بعضا تولیدکنندگان ما نتوانسته اند با تکنیک های موجود با کالای خارجی رقابت کرده و کم توجهی تولیدکننده به بازار روز دنیا موجب این مسئله شده است.

وی افزود: باید با استفاده از تکنولوژی های روز تولید داشته باشیم تا بتواند با کالاهای مشابه وارداتی که ورود این کالاها برای اقتصاد مضر است، رقابت جدی بکند.

نیکزادی با اشاره به اینکه دولت هم باید برای پویایی تولیدات داخلی تلاش کند، گفت: متاسفانه با وجود اینکه در کشور کالایی تولید می شود، همان کالا به صورت انبوه وارد و گاهی ارزان تر از کالای ایرانی به دست مردم می رسد و این نشان می دهد تعرفه واردات پایین است.

وی تصریح کرد: در واقع با واردات، کارگاه های تولید داخل کشور را تعطیل می کنیم و مستقیم و غیرمستقیم تلاش می شود تولیدی در داخل نداشته باشیم.

نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس بیان کرد: سودآوری واردات بالاست و طبیعتا به خاطر تعرفه پایین واردات عده ای تلاش می کنند در تولید داخل اخلال ایجاد نمایند و نباید به این افراد اجازه چنین کاری داده شود.

وی افزود: واردات در صورت نیاز و زمانی که تولید مشابه نباشد، باید به اندازه نیاز و با برنامه مدوم و مصوب بدون ضرر وارد کردن به تولید داخل صورت بگیرد.

نیکزادی اظهار کرد: باید با استفاده از کالاهای داخلی، نیاز داخل را مرتفع کنیم و علاوه بر آن به سمت صادرات کالاهای داخل برویم و طبیعی است اقدام برای صادرات پیش نیازهایی دارد و باید در این زمین به بسته بندی، برند و استاندارد کالا توجه کنیم تا بتوانیم با کالاهای مشابه دنیا رقابت کنیم.

وی افزود: هر زمان واردت کاهش و صادرات افزایش پیدا کرد و تراز تجاری کشور مثبت شد، آن وقت معلوم می شود توفیقاتی به دست آورده ایم و در غیر این صورت باید چالش های مضر را شناسایی،  برای رفع مشکلات تلاش و تولید داخل را تقویت کنیم که نتیجه آن اشتغال، آرامش و رفاه و افزایش ضریب مقاومت مردم و دولت دربرابر شیطان های غرب و شرق خواهد بود.

نیکزادی تصریح کرد: باید به شعارهای خوب و اقتصادی برای کمک به اقتصاد کشور توجه ویژه داشته باشیم./ایسنا

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2359

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.