افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل‌های کشور:

جازموریان منشأ طوفان و ریزگردهای شرق کرمان نیست/وضعیت ریگان و فهرج خطرناک است

  • کد خبر : 3673
  • 18 بهمن 1397 - 9:36
جازموریان منشأ طوفان و ریزگردهای شرق کرمان نیست/وضعیت ریگان و فهرج خطرناک است

مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: گرد و غبار و طوفان‌های شهرستان‌های ریگان و فهرج در شرق استان کرمان هیچ ارتباطی به جازموریان ندارند.

به گزارش پایگاه خبر طلوع ارگ به نقل از فارس، فرهاد سرداری در حاشیه سفر شهرستان ریگان و بازدید از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی اظهار داشت: در پی کاهش نزولات جوی، فرسایش بادی در این شهرستان‌ها افزایش یافته و این امر بر کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در این شهرستان‌ها افزوده است.

مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه طوفان‌ها و گرد و غبار شدید در این شهرستان‌ها محلی هستند و از جای دیگری نشأت نگرفته‌اند، اظهار کرد: امسال برای مالچ‌پاشی در کشور اعتباری اختصاص یافته است که سهم استان کرمان ۸ میلیارد تومان است.

سرداری با اشاره به اینکه مالچ‌پاشی سال آینده نیز در شهرستان ریگان از سر گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های ریگان و فهرج در وضعیت خطرناکی قرار دارند و گرد و غبار آسایش اهالی این مناطق را سلب کرده است.

 امسال مالچ‌پاشی در این شهرستان تعطیل شده است

امین باقری فرماندار ریگان نیز با بیان اینکه نیمی از هفته در شهرستان ریگان طوفان شدید شن وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ روستای شهرستان ریگان در محاصره گرد و غبار شدید قرار دارند که ۱۶ روستا خالی از سکنه شده‌اند.

وی عنوان کرد: امسال مالچ‌پاشی در این شهرستان تعطیل شده و این امر سبب شده است که بر کانون‌های بحران فرسایش بادی در این شهرستان افزوده شود  و خواستار تخصیص اعتبارات ملی برای مهار گرد و غبار به این شهرستان هستیم.

باقری گفت: درختان کهور در این شهرستان به دلیل کاهش نزولات جوی در حال از بین رفتن هستند که این امر بر مشکلات روستاهای این شهرستان افزوده است.

ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه از نظر کانون‌های بحران فرسایش بادی و گرد و غبار در کشور است که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3673

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.