افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

توضیحات محسن قاسمی عضو شورای شهر بم در خصوص حاشیه‌های جلسه هفته قبل شورا (۳تیر)

  • کد خبر : 4257
  • 09 تیر 1398 - 17:26
توضیحات محسن قاسمی عضو شورای شهر بم در خصوص حاشیه‌های جلسه هفته قبل شورا (۳تیر)

جلسه سوم تیر ۹۸ شورای اسلامی شهر بم که با غیبت محسن قاسمی، محمدتقی جهانپور و حکیمه خلیلی به نقل از منصور عزیزآبادی “از رسمیت افتاد و تشکیل نشد” حاشیه‌هایی را در پی داشت. در حاشیه این جلسه عزیزآبادی رییس شورا اعلام کرده بود که قاسمی و خلیلی هرکدام ۲۰ غیبت غیرموجه دارند. رییس و […]

جلسه سوم تیر ۹۸ شورای اسلامی شهر بم که با غیبت محسن قاسمی، محمدتقی جهانپور و حکیمه خلیلی به نقل از منصور عزیزآبادی “از رسمیت افتاد و تشکیل نشد” حاشیه‌هایی را در پی داشت. در حاشیه این جلسه عزیزآبادی رییس شورا اعلام کرده بود که قاسمی و خلیلی هرکدام ۲۰ غیبت غیرموجه دارند. رییس و دیگر اعضای حاضر نیز در همان جلسه‌ی غیر رسمی به بیان انتقاداتی نسبت به اعضای غایب پرداخته بودند و به نوعی غیبتهای مکرر آنها را دلیلی برای ناکارآمدی شورا در امور دانسته بودند.
طلوع بم صرفا این سخنان را منتشر کرده بود که در ادامه توضیحات آقای قاسمی را نیز در رابطه با مسائل اخیر منتشر می‌کنیم:

سلام و عرض ادب خدمت همشهریان عزیزم.

?احتراما پیرو خبر اخیری که بعضی از رسانه ها از قول رییس شورای شهر در خصوص غیبتهای اینجانب در فضای مجازی منتشر کردند وظیفه خود میدانم چند نکته را به استحضار مردم عزیز، فهیم و دلسوز شهر بم برسانم.

✔️۱- در خصوص غیبت در آخرین جلسه شورای شهر اینجانب به دلیل شرکت در جلسه امتحانم در دانشگاه مراتب را به دبیرخانه شورا از قبل اطلاع داده بودم و حتی تقاضای مرخصی کرده ام که مستندات آن به سمع و نظر رییس شورای شهر هم رسید.

ولی متاسفانه برخی از عزیزان و رسانه ها بدون در نظر گرفتن اخلاق رسانه ای و بدون اینکه حتی حاضر باشند با بنده صحبت کنند دست به تخریب اینجانب زدند که این مهم دور از شئونات اخلاقی و انسانیست که باید در درگاه خداوند متعال پاسخگو باشند.

✔️۲- اینکه رییس شورای شهر اعلام فرمودند بنده ۲۰ جلسه از جلسات شورای شهر را شرکت نکرده ام نیز صحیح نمی باشد. همانطور که عزیزان مستحضر هستید شورای شهر موظف است در ماه ۲ جلسه رسمی بصورت عادی برگزار کند و چنانچه به تقاضای فرماندار، شهردار و یا ۲/۳ از اعضای شورا جلسه ای برای امر مهمی مورد نیاز بود، جلساتی بصورت فوق العاده برگزار گردد.

در طول مدت یک سال و ۱۰ ماه که از عمر شورای پنجم میگذرد بنده فقط یک جلسه رسمیه عادی از شورا را شرکت نکرده ام. و تعداد هفت الی هشت جلسه فوق العاده که بنده در ماموریت اداری جهت پیگیری امور عمرانیه شهر به عنوان مشاور عمرانی فرماندار محترم درسفر تهران بوده ام؛ که خوشبختانه نتیجه این پیگیریها و سفرها منجر به احداث چندین مجموعه تفریحی، ورزشی در شهر بم خواهد شد که الحمدالله عملیات عمرانی تعدادی از آنها آغاز شده است.

که این دستاورد بزرگ را مدیون تلاشهای بی شائبه همه مسولین شهری میدانم و بنده تنها وظیفه پیگیری جهت تعریف پروژه، جذب اعتبار، طراحی و نظارت بر عملیات عمرانی این پروژه ها را بر عهده داشته ام، تا چند صباحی به عنوان عضو شورای شهر دِین خود را به شهر عزیزم ادا کنم.

لذا تمام جلسات فوق العاده (غیر عادی) که برای من در شورای شهر غیبت ثبت شده است، با هماهنگی فرماندار محترم در سفر تهران جهت رایزنی برای جذبه بودجه و اعتبار برای پروژه های عمرانیِ مذکور بوده ام.

✔️۳- شاید تعدادی از اعضای شورای شهر تمایلی به حضور من به عنوان عضو شورای شهر نداشته باشند، چنانچه که حتی حاضر نشدند به اینجانب که تخصصم در حوزه معماری و شهرسازیست به عنوان عضو کمیسیون معماری و شهرسازی رای دهند تا در امور شهرسازی و عمرانی شورا و شهرداری بم دخالتی نداشته باشم.

ولی من با تمامِ وجودم به مردم عزیز بم که با نگاهی تخصصی (در حوزه معماری و شهرسازی) و نه با نگاه قوم گرایی بنده را به عنوان عضو شورای شهر انتخاب کرده اند این اطمینان را میدهم که تا جایی که در توانم هست جهت عمران و آبادانی بم تلاش خواهم کرد و از رای آنها حراست خواهم کرد و اثبات خواهیم کرد شورای شهر جایگاهیست برای افراد متعهد و متخصص و پاکدست برای خدمت صادقانه و نه تریبونی برای شعار دادن و عکس گرفتن و به هدر دادن سرمایه های مالی و اجتماعی شهر.

✔️۴- در ادامه روی سخنم با برخی از اعضای شورای شهر است که بهانه ای برای پنهان کردن ناکارآمدی شورا ندارند جز اینکه بیان کنند فلانی در فلان جلسه غیبت داشته است.

عزیزان شما که عملا با رای خودتان بنده که نماینده مهندسین معمار و شهرساز هستم را از دخالت در امور عمرانی شورا و شهرداری خارج کرده اید، و ترجیح می دهید من در جلسات حضور نداشته باشم. پس به جای اینکه دمادم جار بزنید” فلانی این جلسه غایب بود و نیامد و….” کمی به کارهای مهمتر عمرانی و خدمات شهری بپردازید که منظر و سیمای شهری به شدت بیمار است.

خدا را هزار مرتبه سپاس که پرونده ای در خصوص زمین خواری یا فساد مالی یا استفاده از رانت نداشته ام که اینچنین غیبت یک جلسه ای بنده را جار میزنید. خدا را هزار مرتبه شکر که خواهر و برادر و قوم و خویش خودم رو در شهرداری یا نهاد دیگری استخدام نکرده ام که اینچنین غیبت یک جلسه ای بنده را جار می زنید.

خدا را شکر از بودجه شورا و تریبون آن برای منافع سیاسی و انتخابات بعدی استفاده نکرده ام. خدارا شکر که ریالی از بودجه شورای شهر حتی برای پیگیریه امور عمرانی شهر هزینه نکرده ام که امروز به عنوان “منفعت طلب” مرا محکوم میکنید و خدا را هزاران مرتبه سپاس که تنها بهانه ای دارید این است که فلانی در فلان جلسه شورا غیبت داشته است.

✔️۵- دوستان محترم و همشهریان عزیز، لازم میدانم این نکته را به خدمت شما بزرگواران عرض کنم که نیت بنده از حضور در شورا بهره گیری از تجربه و دانشِ اندکی بود که بیش از بیست سال در حوزه معماری کسب کرده بودم تا برای احیاء و توسعه کالبدی شهرمان کارهایی را انجام دهم.

هر چند که به عقیده من هنوز فرصت باقیست، ولی رسالتی که واجبتر از آن برای خود تعیین کردم نظارت بر عملکرد نادرست برخی از افرادیست که قصد و نیت شومی برای نابود کردن سرمایه های شهر و تضییع حقوق شهروندان را داشتند، که خوشبختانه با حمایت و همکاری سازمانهای نظارتی بخش وسیعی از این اهدافِ شوم و نادرست محقق نشده و نخواهد شد.

✔️۶- در پایان صحبتی با اصحاب محترم رسانه دارم، که قطعا رسالت خود را شفاف سازی، روشنگری و آگاه سازی جامعه برای انتقال مسائل، مشکلات و نقصانها تعیین کرده اند. اما در این راستا باید فارغ از گرایشهای جناحی، حزبی و حتی برای خوشایند گروهی از افرادی عمل کنند که امروزه قدرت و زر و زور به دست آنهاست.

قطعا نقد منصفانه می تواند ثمر بخش تر از تخریبِ ناجوانمردانه باشد. اینکه نا دانسته و بدون آگاهی از برخی مسائل، و تنها برای رضایت و خوشایند عده ای، تیترهایی را برای خبرهایمان انتخاب کنیم که موجبات تخریبِ گروهی دیگر فراهم آید از دیدگان پنهان نمی ماند و قطعا در دادگاه الهی باید پاسخگو باشیم.

اگر درج خبر غیبت عضو شورا در جلسه ای چنین جرم بزرگی محسوب میشود که یک هفته تمام خبرهای خود را بدان معطوف کرده اید پس وای به حال دگران….

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.