افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

توضیحات شهرداری بم در خصوص قطع درختان تعدادی از مدارس توسط آموزش و پرورش

  • کد خبر : 7231
  • 08 آبان 1399 - 12:16
توضیحات شهرداری بم در خصوص قطع درختان تعدادی از مدارس توسط آموزش و پرورش

پس از انتشار خبر و عکسهایی از قطع درختان برخی مدارس بم توسط آموزش‌ و‌ پرورش در کانال تلگرام هفته نامه طلوع بم و درخواست از شهرداری و آموزش و پرورش بم برای ارائه توضیحات بیشتر محسن حدادیان معاون خدمات شهری شهرداری که حوزه اجرائیات و مرکز پلیس و فوریت‌های شهرداری نیز تحت مدیریت وی […]

پس از انتشار خبر و عکسهایی از قطع درختان برخی مدارس بم توسط آموزش‌ و‌ پرورش در کانال تلگرام هفته نامه طلوع بم و درخواست از شهرداری و آموزش و پرورش بم برای ارائه توضیحات بیشتر محسن حدادیان معاون خدمات شهری شهرداری که حوزه اجرائیات و مرکز پلیس و فوریت‌های شهرداری نیز تحت مدیریت وی است در تماسی با هفته‌نامه طلوع بم ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام گفت: به محض کسب اطلاع از سوی برخی شهروندان محله مدرسه ۱۷ شهریور در مهداب از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری به این مدرسه مراجعه کردیم و با هماهنگی با شهردار محترم از اقدام آنها جلوگیری نموده و تجهیزات آنها را توقیف کردیم.
وی در ادامه گفت: اینکه دوستان آموزش و پرورش مدعی قانونی بودن این کارو دریافت مجوز از منابع طبیعی هستند، سخن صحیحی نیست و هرگونه مجوز غیر از مجوز کمیسیون ماده۷ شهرداری ( که پیش تر کمیسیون ماده ۱۴ نام داشت) فاقد وجاهت است و طبق قانون ماده ۵۵ شهرداریها و طبق وظایف کمیسیون ماده ۷ چنانچه شخصی یا ارگانی بدون هماهنگی با این کمیسیون و شهرداری‌ها اقدام به قطع درخت در هر کجای شهر کند، ماموران شهرداری در مقام ضابط قضایی می‌توانند مستقیم ورود کرده و مانع از انجام کار شده و گزارش تخلفات را به مراجع قضایی ارائه کنند.
وی افزود: حتی هرس کردن درختان نیز شامل قوانین ذکر شده می‌شود چه برسد به اینکه شخصی بخواهد اقدام به قطع درخت کند.
حدادیان با اشاره به اینکه حتی در مجوزی که آموزش و پرورش مدعی آن بوده هم ذکر شده به درختانی که خطرات ایمنی دارند یا در حال آسیب رساندن جدی به ساختمان مدارس هستند باید هرس یا قطع شوند؛ حال آنکه در یکی دو مدرسه اکثر درختان آنها را قطع کرده‌اند.
وی با گلایه از اینکه برخی فقط یکی دو ضرر اندک درختان اکالیپتوس را بزرگنمایی می‌کنند (آن هم به دلیل کاشت و پرورش نامناسب توسط افراد در سالهای قبل اتفاق افتاده) اظهار کرد: شهروندان محترم باید فواید بیشتر درختان اکالیپتوس را در منطقه کویری بم مد نظر قرار دهند از جمله زیبایی، سایه، بادشکن بودن، تثیبت خاک و برخلاف تصور این درختان بدلیل ریشه سطحی آن مصرف آب کمی هم دارند و همیشه سبز هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری بم تصریح کرد: اطلاع داریم که در خود آموزش و پرورش هم اکثرا مخالف این اقدام بودند، اما متاسفانه کار در حال انجام شدن بود و پس از ورود شهرداری به ماجرا در جلسه‌ای که در فرمانداری با حضور فرماندار محترم برگزار شد قرار شد از این پس اقدامات با هماهنگی کارگروه متشکل از آموزش و پرورش، شهرداری، فرمانداری و منابع طبیعی بررسی شود و طبق قانون اقدام شود.
وی در پایان ضمن ناپسند خواندن قطع درختان توسط هر فردی که انجام شود، حال آنکه آموزش و پرورش که دستگاه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و باید روز درختکاری، دوستی با طبیعت و محیط‌زیست را آموزش دهد؛ را برای دانش آموزان و جامعه تعجب‌آور خواند و ابراز امیدواری کرد که علاوه بر شهروندان، ادارات و ارگانها نیز توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.
گفتنی است در آخرین تماس خبرنگار طلوع بم با عباس کدوری مدیر آموزش و پرورش بم مبنی بر ارائه توضیحات، وی از ارسال جوابیه مکتوب این اداره به نشریه خبر داد که تاکنون جوابیه‌ای رسمی از سوی آموزش و پرورش به طلوع بم نرسیده است.

کانال هفته نامه طلوع بم چندی پیش در این خصوص نوشته بودکه تصاویری را دریافت کرده که حاکی از قطع درختان برخی مدارس بم و بارگیری آنها است. این اقدام در هنگام عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه در دوران کرونا سوال برانگیز است. درختان کهنسال زیبایی که با هرس و کمی رسیدگی و آبیاری زیباتر هم می‌شوند و دانش‌آموزان از زیبایی ظاهری و سایه آنها استفاده می‌کنند. گفته می‌شود این اقدام در مدارسی از جمله دادفر، ۱۷ شهریور، امام حسین، برهانی نارتیچ، نجات‌الهی و چند مدرسه دیگر انجام شده و مشخص نیست با چه مجوزی و انگیزه‌ای این درختان از ریشه کنده شده‌اند؟
مرجع اصلی اداره آموزش و پرورش بم است که جهت احترام به افکار عمومی باید توضیحات دقیق و مشخصی در این خصوص منتشر کند. شهرداری بم هم از بُعد نظارتی خودش به این موضوع ورود کند و پاسخی قانع کننده به مردم بدهد. طلوع بم آماده انتشار هرگونه توضیحات و جوابیه در این مورد است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.