افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
با حضور هادی شهسوارپور فرماندار، علیرضا پشتیبان شهردار، منصور عزیز آبادی رئیس شورا و دیگر اعضاء شورای بم  در صحن شورای همدان

تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر تاریخی بم و همدان امضا شد.

  • کد خبر : 4453
  • 16 مرداد 1398 - 16:55
تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر تاریخی بم و همدان امضا شد.

به گزارش طلوع بم ، گردان رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: در طول سفری که اعضای شورای شهر و شهردار همدان به بم داشتند ، با خلق و خویی مردم خونگرم  این شهر ، آداب و رسوم و  آداب فرهنگی واجتماعی  مردم به خوبی آشنا شدند . که بر همین اساس قرار شد تفاهم […]

به گزارش طلوع بم ، گردان رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: در طول سفری که اعضای شورای شهر و شهردار همدان به بم داشتند ، با خلق و خویی مردم خونگرم  این شهر ، آداب و رسوم و  آداب فرهنگی واجتماعی  مردم به خوبی آشنا شدند .

که بر همین اساس قرار شد تفاهم نامه خواهر خواندگی  بین  این دو شهر تاریخی و همسان  که نکات مثبت زیادی در موارد فرهنگی و تاریخی دارد  به امضاء رسد.

وی گفت: این تفاهم نامه خواهر خواندگی چهارشنبه ۱۶مرداد ماه با حضور شهسوار پور فرماندار ،پشتیبان شهردار، عزیز آبادی رئیس شورا و دیگر اعضاء شورایی بم  در صحن شورایی همدان به امضا رسید

گردان با بیان اینکه ما امروز شاهد خوشحالی بسیاری از مردم همدان هستم و علت اصلی آن ارزش بالایی شهر تاریخی بم و مردمان آن است ادامه داد: ما مردم بم را جزئی از خودمان میدانیم و  حضور تعدادی از  شهروندان بمی در همدان به ادامه این روند  کمک بسزایی خواهند  کرد.

وی مهم ترین موارد موجود در این تفاهم نامه را نصب و ارائه  تبلیغات هر دو شهر،  هماهنگی با هتل ها برای ارائه  تخفیفات ویژه به  مسافر در این دو شهر، نصب المان های تاریخی  و خیلی موارد دیگر دانست.

رئیس شورای شهر همدان گفت: این نخستین بار است که همدان با یک شهر داخلی و ایرانی تفاهم نامه خواهر خوانندگی امضاء میکند و پتانسیلی که در این دو شهر وجود دارد میتواند آغاز اهداف بزرگ در آینده شود.

وی ادامه داد:امروز با حضور مسؤلین بم خیابانی در همدان به نام بم در کنار تپه های هکمتانه وفرهنگسرایی قدیمی در همدان وجود دارد که قدمت تاریخی سالن موسیقی ان به نام ایرج بسطامی به ثبت رسیده است.

در ادامه عزیزآبادی رئیس شورایی شهر بم  تصریح کرد: شورای شهر و شهردار بم در نخستین روز ورود به شهر همدان در برنامه زنده  تلویزیونی هگمتانه که در سر تا سر کشور پخش میشد حضور یافتند.

وی بیان کرد:در این نشست رسانه ای ظرفیت ها و پتانسیل های شهر بم معرفی و درخصوص جاذبه های گردشگری  آن بحث و تبادل نظر  صورت گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از حضور در برنامه صدا و سیما اعضای شورای شهر و هیأت همراه در جمع خبرنگاران حضور یافتند  و سوالات آنان را پاسخ دادند افزود: در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در خصوص پتانسیل ها و آثار جهانی بم صحبت و از خبرنگاران حاضر دعوت شد تا به بم سفر کنند و از  نزدیک  آثار ملی و جهانی را ببینید.

عزیز آبادی گفت: در ادامه این سفر  یکی از زیبا ترین  بلوار های همدان  به نام شهر تاریخی و جهانی بم و سالن موسیقی قدیمی ترین فرهنگسراهای همدان  به نام ایرج بسطامی نام گذاری شد.

وی در پایان گفت: مدیر کل آموزش پرورش  همدان  نیز قول نامگذاری مدرسه ای به نام استاد شاهرخی داده است.

 

خبر:طلوع بم- مونا موسی نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4453

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.