افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

بسته‌بندی و توزیع نذورات مردمی توسط هیئت‌های مذهبی در بم

  • کد خبر : 6464
  • 14 مرداد 1399 - 19:20
بسته‌بندی و توزیع نذورات مردمی توسط هیئت‌های مذهبی در بم

فرماندار بم گفت: در دهه اول محرم امسال نذورات مردم توسط هیئت‌های مذهبی و خانوادها به‌صورت بسته‌بندی و با هماهنگی ستاد کمک‌های مومنانه توزیع خواهد شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فارس، هادی شهسوارپور در ستاد کرونا شهرستان اظهار داشت: با توجه به وجود بیماری کرونا و احتمال ممنوعیت برگزاری مراسم و برپایی سفره‌های نذری در حال تلاش هستیم تا هیئت‌های مذهبی غذای نذری خود را به‌صورت  بسته‌بندی در قالب ستاد کمک مومنانه و با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی درب منازل نیازمندان توزیع کنند.

فرماندار بم تاکید کرد: به‌مناسبت عید سعید غدیر خم باید بسته‌های غذایی توسط بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات خودروسازی فراهم و بسته‌بندی کنیم تا در اختیار مستمندان قرار گیرد.

 شهسوار پور تصریح کرد: در دهه اول محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا پذیرایی و پخش نذورات در سطح معابر ممنوع است همچنین ما باید در این روزهای کرونایی فرهنگ‌سازی کنیم و امور خیر از جمله ذبح دام  در فضایی بهداشتی انجام شود و توزیع آن هم بهداشتی صورت گیرد.

وی از توزیع چند هزار بسته غذایی ‌و غذای نذری در ایام محرم توسط منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم نیز با اشاره به سفارشات امامان معصوم در خصوص رسیدگی به نیازمندان و محرومان بیان داشت: نیت و هدف فقط برای خدا است، اهل‌بیت (ع) توجه به نیازمندان و محرومان را داشتند و در اوج مشکلات به یاد فقرا بودند.

وی ادامه داد: یکی از پیام های غدیر خم کمک به یکدیگر است و وقتی تعدادی از همشهریان به مشکلات مالی برخورد کردند نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه بم ابراز داشت: در صورتی که شرایط  فراهم باشد بنای ما بر برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است و هر چه ستاد ملی کرونا در خصوص عزاداری ماه محرم تصمیم‌گیری کند ما هم پیروی خواهیم کرد.

 دانشی اظهار داشت:  هیئت‌های مذهبی نذورات خود را در راستای کمک مومنانه و با رعایت پروتکل های بهداشتی بسته بندی و به اسم هیئت و حسینه خود در محله خود بین نیازمندان توزیع کنند.

دانشی یادآور شد: در ماه محرم امسال روحانیون و مداحان نقش موثری در زمینه کمک مومنانه می‌توانند داشته باشند.

توزیع بسته‌های معیشتی بین بیماران کرونایی نیازمند

سرهنگ احمد بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بم اظهار داشت: سپاه کمک مومنانه خود را در  ۳ مرحله انجام خواهد داد که مرحله اول، دهه ولایت، مرحله دوم دهه اول محرم و مرحله سوم آخر ماه صفر است.

 وی افزود:سپاه از ظرفیت بسیج پزشکی، بسیج ورزشکاران و بسیج مهندسین در راستای اجرای کمک مومنانه استفاده خواهد کرد.

بدرآبادی متذکر شد: بسته‌های کمک‌ مومنانه به مستمندانی که به بیماری کرونا مبتلا شده بودند توسط سپاه در شهرستان توزیع شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6464

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.