افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

برگزاری کارگاه دو روزه آموزشی “چگونه یک مقاله مروری نظام‌مند بخوانیم” با حضور دکتر کبیری رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت

  • کد خبر : 4992
  • 19 آذر 1398 - 17:17
برگزاری کارگاه دو روزه آموزشی “چگونه یک مقاله مروری نظام‌مند بخوانیم” با حضور دکتر کبیری رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت

کارگاه آموزشی چگونه یک مقاله نظام مند بخوانیم با حضور رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد.

دکتر عباس زاده رییس دانشگاه، در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی چگونه یک مقاله مروری نظام مند بخوانیم در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: در زمینه آموزش و پژوهش، دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و تمام توان خود را درجهت ارتقاء رشد آموزش و پژوهش به کار خواهد گرفت.

درادامه دکتر برهانی معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه، با مرور تاریخچه ای از دانشگاه بم گفت: با موافقت هیأت وزیران با تبدیل دانشکده پرستاری بم به دانشگاه علوم پزشکی؛ این مؤسسه در یکم تیرماه سال ۱۳۹۰رسمـاً افتتاح و آغاز بکار کرد همچنین در سال ۹۸ این دانشگاه موافقت قطعی را کسب نمود.

وی گفت، ۸۵ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه داریم و همچنین ۱۰۶۷ نفر دانشجو مشغول به تحصیل در دانشکده های پرستاری و مامایی، بهداشت و پزشکی هستند.

معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه، رشد شاخص های پژوهشی دانشگاه در یکسال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تعداد مقالات ۲۶۶درصد، تعداد مقالات بین المللی ۴۲۰درصد، تعداد استنادات ۴۳۸ درصد، شاخص اچ دانشگاه ۱۸۱درصد، تعداد طرح های مصوب را ۶۷۵ درصد رشد عنوان کرد و همچنین شاخص های پژوهشی کمیته تحقیقات دانشجویی که تا مهرماه ۹۷ درصد رشد قابل توجهی نداشت که از سال گذشته تا کنون پیشرفت چشمگیری داشته که می توان به تعداد ۵۳ مقاله دانشجویی، ۳۹ مقاله بین المللی دانشجویی، ۵۵ طرح مصوب دانشجویی، شاخص اچ دانشگاه رتبه ۵ و به تعداد ۷۹ استناد اشاره کرد.

دکتر برهانی در زمینه افتخارات دانشگاه علوم پزشکی بم در علم سنجی عنوان نمود، دانشگاه در زمینه درصد مقالات بین المللی رتبه ۲کشور، اچ ایندکس رتبه ۳۷ کشور، درصد مقالات بین المللی کمیته تحقیقات دانشجویی رتبه اول کشور، فن آوری رتبه سه منطقه آمایشی را به خود اختصاص داده است.

در ادامه افتتاحیه کارگاه دکتر پیام کبیری رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بم با توجه به سابقه طولانی دانشکده پرستاری، پایه علمی قوی دارد. وی این کارگاه ها را ویژه تمامی پرسنل معاونت های آموزشی، بهداشتی و درمانی عنوان کرد.

دکتر کبیری در خصوص موسسه غیرانتفاعی کاکرین که نمایندگی آن در ۵۲ کشور از جمله ایران فعال است عنوان کرد؛ که این موسسه در زمینه مقالات و پژوهش فعالیت دارد و  می توان از مقالات به صورت ترجمه شده بهره برد.

این کارگاه به مدت دو روز به همت معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه، در سالن سلامت ستاد مرکزی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4992

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.