افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
در جلسه ستاد کرونا شهرستان بم عنوان شد

برگزاری هرگونه مراسم در روز ۵ دی در بهشت زهرا بم و بروات ممنوع است / رکوردشکنی در آذر، با ثبت ۴۰ مورد فوتی مبتلای قطعی به کرونا در شرق استان کرمان

  • کد خبر : 7611
  • 01 دی 1399 - 14:59
برگزاری هرگونه مراسم در روز ۵ دی در بهشت زهرا بم و بروات ممنوع است / رکوردشکنی در آذر، با ثبت ۴۰ مورد فوتی مبتلای قطعی به کرونا در شرق استان کرمان

به گزارش طلوع ارگ، ظهر امروز دوشنبه ۱ دی جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم، دکتر رجایی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای این ستاد با محوریت بررسی مراسمات ۵ دی ماه (سالگرد زلزله بم ) تشکیل شد. هادی شهسوارپور فرماندار […]

به گزارش طلوع ارگ، ظهر امروز دوشنبه ۱ دی جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم، دکتر رجایی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای این ستاد با محوریت بررسی مراسمات ۵ دی ماه (سالگرد زلزله بم ) تشکیل شد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم ضمن تبریک روز پرستار در این جلسه گفت: یکی از مراسمات که هر ساله در بم برگزار میشود، مراسم ویژه ۵ دی است و احتمالا افراد زیادی به بهشت زهرا بیایند اما امسال شرایط بسیار متفاوت است و نباید هیچ گونه تجمعی در بهشت زهرای بم و بروات صورت گیرد، وی خاطر نشان کرد: در خصوص جزییات اعمال محدودیت ها در این روز پس از جلسه شورای تامین شهرستان نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: به بهانه سالگرد زلزله بم، در تلاش هستیم تا مقامات کشوری را دعوت کنیم، که تا این لحظه حضور اقای جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاریها نیز قطعی شده است.

وی در پایان در خصوص مراسمات دهه فاطمیه گفت: ستاد کرونای کشور در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

در این جلسه دکتر رجایی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۳۳ بیمار بستری در بیمارستان پاستور بم بستری هستند که از این تعداد ۲۰ مورد مبتلای قطعی به کرونا و ۱۳ بیمار مشکوک نیز بستری هستند.

وی همچنین در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در شرق استان کرمان گفت: در هفته سوم آبان ۲۴۶ مورد و در هفته چهارم ۱۱۸ مورد مثبت قطعی به کرونا داشته ایم و در هفته سوم و چهارم آبان تعداد بستری های ما از ۸۷ به ۲۸ مورد بستری رسید و تعداد فوتی ها از ۱۳ به ۶ مورد رسید.

دکتر رجایی در خاطر نشان کرد: اما در ماه آذر ۴۰ مورد فوتی قطعی به کرونا داشتیم که رکورد فوتی ها را شکستیم.

وی همچنین در خصوص مراسم ۵ دی گفت: اگر میخواهید سلامت مردم حفظ شود مراسم ۵ دیماه را باید کنار بگذاریم، رعایت پروتکلهای بهداشتی با جمعیت زیاد همخوانی ندارد، اگر مراسمی برگزار شود شاهد بالا رفتن آمار بستری ها و فوتی ها خواهیم بود، باید ورودی های بهشت زهرای بم و همچنین ورودی های شهر از طرف کرمان و نرماشیر بسته شود و تمامی دستفروشی های اطراف بهشت زهرا هم جمع آوری شوند و هیچگونه ایستگاه صلواتی با موضوع پخش نذورات  برقرار نباشد.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا وارد جهش جدید و شدیدتری شده است.

در این جلسه همچنین سرهنگ بدرابادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و دکتر شیرین نصری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم به ارائه گزارش در خصوص اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز پرداختند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7611

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.