افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
شهردار بم عنوان کرد:

برگزاری آیین افتتاح پویش از ۱۰ اسفند ماه

  • کد خبر : 8155
  • 04 اسفند 1399 - 18:40
برگزاری آیین افتتاح پویش از ۱۰ اسفند ماه

محمد بنی اسدی شهردار بم در گفتگو با طلوع بم از افتتاح پروژه هایی که به بهره برداری رسیده اند در قالب پویش افتتاح از ۱۰ اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش طلوع ارگ، محمد بنی اسدی در خصوص پروژه هایی که قابل بهره‌برداری هستند گفت: با توجه به پروژه هایی که از ابتدای سال و شروع به کارمان، یک بازه زمانی (سال ۹۹) را تعریف کردیم و در کنار اکثر پروژه‌های عمرانی چندین کار زیرساختی را در مجموعه اداری و شهرسازی هم شروع کردیم و بر آنیم تا پایان سال آنها را افتتاح کنیم.
وی پروژه هایی مثل: پارک بانوان، شهر بازی، فاز دومِ پارک ۲۲ بهمن، پارک کمیل و آسفالت را جزء پروژه های اصلی نام برد و در خصوص به سرانجام نرسیدن پارک بانوان در تاریخ مقرر گفت: وقفه ای که در تاریخ افتتاح و بهره برداری فاز یک پارک بانوان ایجاد سد به دلیل فوت پیمانکار پروژه بود و در حال حاضر کار در حال پیشرفت و در مراحل پایانی است و تا دهم اسفند ماه افتتاح خواهد شد.
شهردار ادامه داد: شهربازی بم هم اکنون قابلیت افتتاح دارد و آماده بهره برداری می باشد مگر اینکه محدودیت‌های ستاد کرونا باعث شود که صددرصد و تمام وقت نتوانیم درها را باز بگذاریم. ما افتتاحیه را انجام می‌دهیم.
۳ دستگاه جدید و بروز در محوطه شهربازی نصب شده، دستگاه های داخل و همه وسایل استاندارد و قابل استفاده می می‌باشند.
بنی اسدی در خصوص پارک ۲۲ بهمن و مراحل پیشرفت آن گفت: فاز دوم پارک ۲۲ بهمن ادامۂ رینگ پیاده رو، پیاده روی و پیستِ دوچرخه در حال اجراست و آبنمای موزیکال که بزرگترین آبنمای موزیکال در استان خواهد بود در انتهای پارک با محوطۂ باز همراه با چند زمین ورزشی و مسیری تحت عنوان مسیر سلامت برای ورزش های همگانی و صبحگاهی تعریف شده و بعد از تعطیلات نوروز افتتاح می‌شود. همچنین پارک کمیل هم که شامل زمین‌های ورزشی محله‌ای است و در کنار آن مجموعۂ تفریحی برای اقشار مردم تعریف شده که قبل از سال افتتاح خواهد شد و همچنین سه پارک محله ای دیگر در خیابان های بوعلی، پروین اعتصامی و شهدای نیروی انتظامی تعریف شده‌اند و هرسه پارک تکمیل، تجهیز و آماده افتتاح هستند.
شهردار بم در خصوص آسفالت که یکی از اولویت‌های اصلی کارهای عمرانی شهرداری است گفت: تا امروز تقریبا ۱۸۰ هزار متر مربع آسفالت انجام شده و تا هفته آینده به رقم ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت (فاز اول آسفالت) خواهیم رسید و تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار تومان آسفالت پخش کردیم. استقبال مردم در طرح همیاری بیش از پیش بینی ما بود و در حال حاضر بیش از ۵۰ کوچه را در نوبت داریم و تا پایان سال باید جوابگو باشیم.
وی به شهرداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: امضای قرارداد برای اجرای(GIS) یکی از اقداماتی بود که انجام شد و در سال آینده در برج ۴ افتتاح آن را شاهد خواهیم بود و می‌توانیم به شهروندان خدمات الکترونیک در حوزه شهرسازی به را بدون مراجعه حضوری ارائه دهیم. همچنین سامانه ارتباطات مردمی(۱۳۷) را تحت یک اپلیکیشن طراحی کردیم و قابل بهره برداری می باشد که هم حضور اپراتور را داریم و هم مردم می توانند مستقیم از طریق این اپلیکیشن نیاز، درخواست و مشکل خود را به شهرداری ارجاع دهند و بازخورد را بگیرند و در طول مدت اجرا از طریق اپلیکیشن می‌توانند پیگیری ها را هم انجام دهند.
شهردار بم در خصوص مانیتورینگ شهر از لحاظ ترافیکی و امنیتی گفت: در فاز اول ۵۰ نقطه شهر را پوشش دادیم مانیتورینگ مرکزی هم که در شهرداری راه‌اندازی شده است در سطح مانیتورینگ استان تجهیز شده و تصویر ها در حال انتقال به مانیتورینگ شهرداری هستند.

بنی اسدی در خصوص میدان زید که بزرگترین و قدیمی‌ترین میدان شهر بم می‌باشد گفت: این میدان اولویت اول و جزء اولین افتتاح های ما در پویش افتتاح خواهد بود. مشکلی که باعث شد از طرح اولیه فاصله بگیریم ارتفاع آن بود در طراحی اولیه این میدان یک اِلمان در نظر گرفته شده بود ولی ارتفاع آن به حدی بود که دید امامزاده زید از سمت دیگر میدان را کور می کرد بنابراین آن را حذف و تبدیل به آبنما کردیم که در حال اجرا و جزء برنامه‌های افتتاح می‌باشد.
شهردار بم در خصوص تعیین تکلیف طرح تفصیلی شهر گفت: مکاتبات متعددی صورت گرفت تا اگر تأمین اعتباری از طرف دولت و راه و شهرسازی صورت نمی گیرد این کار با کارفرمایی شهرداری انجام شود اما با توجه به تأکیدات وزیر که طرح بم باید به صورت ویژه اجرا شود قرار شد بازهم راه و شهرسازی متولی اجرای طرح تفصیلی شهر بم باشد و تصمیم بر این شد تا هر چه زودتر توسط اداره کل راه و شهرسازی به فراخوان گذاشته و مشاوری انتخاب شود. همچنین با پیگیری هایی که صورت گرفت بازه زمانی سه ساله آن با توجه به پیگیری ها به ۸ ماه تقلیل و اصلاح شد و اعتبار آن نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تامین ها خواهد شد.
بنی اسدی در خصوص وضعیت بودجه مالی شهرداری در سال ۱۴۰۰ گفت: هنوز بودجۂ سال ۱۴۰۰ را ننوشته ایم ولی از واحدها خواسته ایم تا درخواست‌ها را ارائه دهند تا طرح‌ها و پروژه‌ها مشخص باشد و بر آنیم تا بودجه را به صورت واقعی بنویسیم و باید در سال آینده با توجه به ضوابط بودجه پیش برویم. به نظر من ضعفی که در شهرداری بوده است این است که روی ریل بودجه حرکت نکردند.

چون بودجه ما بودی واقعی نبوده است و همین باعث وجود شبهات و تصمیمات لحظه‌ای می‌شده است و در نهایت باعث میشده که پروژها کنسل و سراغ پروژه بعدی می رفتیم و شورا هم نمی توانست تصمیم بگیرد که کدام پروژه اجرایی شود. متأسفانه به خاطر عدم کنترل بودجه حتی دستورالعمل های اولیه بودجه (اعتبارات ۴۰- ۶۰ ) در بحث عمرانی رعایت نشده است و گاهی ۸۰ درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری و زیر ۲۰ درصد صرف هزینه‌های عمرانی میشده که طبق ضوابط حداقل ۴۰ درصدبودجه باید صرف هزینه‌های عمرانی شود که این حداقل ۴۰ درصد هم رعایت نشده است. امسال بالای ۴۰ درصد اعمال و در سال بعد هم بالای ۴۰ درصد اعمال خواهد شد تا به روال ضوابط بودجه برگردیم.
بنی اسدی در ادامه یادآور شد: در بودجۂ سال آینده چند اولویت از جمله ساخت سینما را در نظر داریم.همچنین در حوزه خدمات شهری نیاز به اصلاحات اساسی و بنیادی داریم. نحوۂ جمع آوری زباله‌های ما شکل درستی ندارد از طرفی نحوۂ نظافت شهر ما نیاز به تامین اعتبار بیشتریی‌ دارد. که پوشش بهتری بدهیم. سطل ها و محل دفن زباله های ما استاندارد نیستند و در بودجۂ سال ۱۴۰۰ به صورت ویژه به این موارد رسیدگی خواهد شد تا کمی از مشکلات شهر کاسته شود.
محمد بنی اسدی در پایان خطاب به مردم گفت: از صبر و حوصله مردم نسبت به آنچه که جزو وظایف شهرداری بوده است و نتوانستیم در خور شأن مردم ارائه دهیم تشکر می کنم. همیاری و کمک مردم همیشه بسیار خوب بوده است و شهر باید توسط مسئولین و مردم ساخته شود هر جایی که مردم پای کار باشند آن کار قابل انجام است. امیدواریم با نگاهی مثبت و امیدواری از جانب شهروندان و مسئولین و همچنین اصحاب رسانه که پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند بتوانیم با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی ها ایراداتی که در مسیر هست را مرتفع کنیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8155

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.