افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
72 روز انتظار برای معرفی استاندار؛

بررسی گزینه های استانداری کرمان ادامه دارد

  • کد خبر : 2816
  • 17 مرداد 1397 - 12:57
بررسی گزینه های استانداری کرمان ادامه دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان آخرین جزییات انتخاب استاندار کرمان را تشریح کرد و گفت: سقف سرپرستی ها سه ماه است که امیدواریم استانداری کرمان به این سقف نرسد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از مهر، استانداری کرمان بعد از گذشت ۷۲ روز از هشتم خردادماه امسال، تاریخ اعلام استعفای علیرضا رزم حسینی تاکنون با سرپرستی محمدجواد فدایی اداره می شود  و وزرات کشور بعد از گذشت این مدت تکلیف مدیریت کلان استان کرمان را مشخص نکرده است.

این در حالیست که دامنه اختیارات سرپرست استانداری نسبت به استاندار محدود بوده و تعلل وزارت کشور در تصمیم گیری در این خصوص می تواند در مسیر توسعه استان کرمان خلل ایجاد کند.

مردم کرمان خواهان تعیین تکلیف مساله انتخاب استاندار کرمان از سوی دولت در اسرع وقت هستند و در این میان از نمایندگان خود انتظار پی گیری جدی این مساله را دارند.

با توجه به اینکه سقف سرپرستی سه ماه بوده و تاکنون ۷۲ روز از این زمان گذشته است به نظر می رسد دولت باید در روزهای باقی مانده دست به انتخاب زده و مسئول سکانداری استان کرمان را مشخص کند.

حسین امیری خامکانی، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت انتخاب استاندار کرمان اظهار کرد: موضوع استاندار همواره مورد پیگیری همکاران و مجمع نمایندگان در وزارت کشور است که آنها هم اعلام می کنند مساله در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان کرمان بر اساس اصل تفکیک قوا اصرار بر تحمیل نظر خود ندارد، افزود: روز اول وزیر کشور اعلام کرد که مجمع نمایندگان پیشنهادات و نظرات خود را اعلام کند و بر این اساس ما هم لیستی از گزینه های مدنظر را به وزارتخانه اعلام کردیم.

امیری خامکانی گفت: البته ما آمادگی خود را برای بیان نظر مشورتی در خصوص گزینه هایی غیر از لیست مد نظر مجمع نمایندگان هم به وزارت کشور اعلام کرده ایم.

امیری خامکانی تصریح کرد: تا آنجا که می دانم همکاران نظرشان بر پیشنهاد اسم دیگری نیست؛ مگر اینکه وزارتخانه اسم یا لیستی را مطرح کند و از ما نظر بخواهد، فکر می کنم وزارت کشور هنوز در حال بررسی همان لیست اولیه است.

وی در خصوص تاثیرگذاری قانون منع بکارگیری بازنشستگان در خصوص مساله انتخاب استاندار کرمان هم گفت: این قانون در این زمینه تاثیری نداشته چرا که در لیست معرفی شده از طرف مجمع نمایندگان دو یا سه نفر هنوز شاغل هستند. ضمن اینکه در بین شاغلان افراد بومی یا غیر بومی مستعد استانداری کرمان زیاد هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع اقدامی قانونی برای الزام وزارت کشور به تعیین تکلیف مساله انتخاب استاندار کرمان در اسرع وقت در نظر دارد؟ گفت: فعلا برنامه ای جز اینکه مرتب به وزارت کشور تذکر دهیم، نمی توانیم داشته باشیم.

امیری خامکانی گفت: سقف سرپرستی ها سه ماه است که امیدواریم استانداری کرمان به این سقف نرسد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2816

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.