افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی در بم

  • کد خبر : 2762
  • 28 تیر 1397 - 12:21
افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی در بم

افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی با حضور ۷۰ نفر از شاعران برجسته کشور و جمعی از مدیران استانی و محلی بم و مسئولین شورای فرهنگ عمومی کشور در تاریخ بیست‌وهفتم تیرماه سالجاری در تالار پرستوی ارگ جدید بم برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ؛ احمد وفایی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جشنواره بیان کرد: تعداد ۳۱۶۰ شعر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بر اساس انتخاب هیات داوران تعداد ۲۵ اثر مورد تایید قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بیست و چهارمین جشنواره شعر رضوی در شهری که مظهر علم، هنر و فرهنگ و میراث جهانی ‌می‌باشد در حال برگزاری است گفت: ۶۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه شعر رضوی از استان کرمان بوده که در بخش‌های شعر کلاسیک و نو هر کدام ۳ اثر و در بخش‌های ویژه اهل بیت و کرامت هر کدام یک اثر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی خواهند شد.


وی خاطر نشان کرد: با همکاری فرمانداری و شهرداری بم در نظر است از تندیس استاد محمود شاهرخی شاعر آیینی و چهره ماندگار ملی در پارک ارگ تاریخی بم رونمایی شود تا در آینده نیز تندیس‌های دیگر مفاخر این شهر تاریخی در این پارک نصب شود تا این پارک به نام مفاخر بم نامگذاری شود.
بر این اساس در افتتاحیه این جشنواره ۲۵ شاعر شعرهای منتخب خود که در وصف امام رضا(ع) سروده بودند و مورد تایید هیات داوران قرار گرفته بود را در جمع حاضرین قرائت کردند.
گفتنی است اختتامیه این جشنواره با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پنجشنبه ۲۸ تیر ساعت ۲۰ در تالار پرستوی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار می‌گردد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2762

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.